سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزانه فقط 20 دقیقه آفتاب بگیرید

فرد به منظور تأمین ویتامین D بدن خود هر روز 20 دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، کافی است.

مسعود داوودی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در صورتیکه فرد به منظور تأمین ویتامین D بدن خود هر روز به مدت 20 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرد کافی است، البته شرایط آفتاب گرفتگی در تابستان و زمستان با یکدیگر فرق دارد.

وی افزود: لباس‌هایی که فرد در تابستان استفاده می‌کند از ضخامت کمتری برخوردار است، بنابراین فرد باید مدت زمان کمتری در معرض نور آفتاب قرار بگیرد به دلیل آنکه در زمستان فقط صورت و دست‌ها در معرض نور آفتاب است فرد زمان بیشتری آفتاب می‌گیرد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به راههای تأمین کمبود ویتامین D در افراد بیان کرد: فردی که کمبود ویتامین D دارد تنها به وسیله آفتاب نمی‌تواند نیاز خود به این ویتامین را تأمین کند، این افراد به طور روزانه دارو مصرف نمایند، افرادی که به کمبود شدید ویتامین D مبتلا هستند میزان بیشتری از داروی ویتامین D برای آنها تجویز می‌شود.

داوودی ادامه داد: افراد مبتلا به کمبود ویتامین D ابتدا کمبود این ویتامین را در بدن خود جبران کنند سپس از آفتاب گرفتن استفاده نمایند. به دلیل آنکه آفتاب در پوست‌های روشن سبب پیری زودرس و ابتلای فرد به سرطان پوست می‌شود و به جای آن مکمل‌های ویتامین D مصرف کنند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه افراد با پوست تیره در معرض نور آفتاب قرار بگیرند احتمال کمتری دارد به بیماری‌هایی چون پیری زودرس و سرطان پوست مبتلا شوند، اینگونه افراد نیز در سنین پایین‌تر برای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن خود به جای آفتاب گرفتن از مکمل‌های ویتامین D استفاده نمایند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: خانم‌هایی که به سن یائسگی رسیده‌اند از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نکنند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.