سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب انتصاب "محمد سرافراز" به ریاست سازمان صداوسیما در رسانه‌های جهانی

انتصاب "محمد سرافراز" به ریاست سازمان صداوسیما با حکم رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهانی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران محمد سرافراز را به عنوان رئیس صدا و سیما انتخاب کرد.  سرافراز 53 ساله تاکنون مدیر بخش بین الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود و شبکه های پرس تی وی (انگلیسی) ، العالم (عربی) و هیسپان تی وی ( اسپانیایی ) را راه اندازی کرد.

او با بیش از 20 سال تجربه "قدیمی ترین مدیر صدا و سیما است .

اتحادیه اروپا سال 2013 محمد سرافراز را در فهرست تحریم ها قرار داد. 

محمد سرافراز جانشن عزت الله ضرغامی شد که از 10 سال قبل ریاست صدا و سیما را به عهده داشت. 

شبکه العالم گزارش داد با حکم رهبر معظم انقلاب، محمد سرافراز به رياست سازمان صداوسيما منصوب شد. 

بی‌بی‌سی نیز گزارش داد با پایان یافتن دومین دوره پنج ساله عزت الله ضرغامی با حکم آیت الله علی خامنه‌ای٬ رهبر ایران محمد سرافراز به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شد. "محمد سرافراز" که در سال‌های اخیر معاونت برون مرزی ضرغامی را برعهده داشت٬ از مدیران باسابقه این سازمان بوده است. 

دویچه وله آلمان هم گزارش داد محمد سرافراز، یکی از مدیران قدیمی سازمان "صدا و سیمای ایران" طی حکمی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای به سمت ریاست این سازمان انتخاب شد.

دوره‌ی دوم ۵ ساله‌ ماموریت عزت‌الله ضرغامی به عنوان رئیس صداوسیما به پایان رسید و سرافراز به جای او سکان هدایت این سازمان مهم را در دست خواهد گرفت.

سرافراز یکی از مدیرانی است که در معاونت برون‌مرزی سازمان صداو سیما فعالیت دارد.

او در راه‌اندازی شبکه‌ی انگلیسی زبان "پرس تی‌وی" و شبکه‌ی عربی زبان "العالم" که از رسانه‌های رسمی برون‌مرزی جمهوری اسلامی‌اند، نقش مستقیم داشته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در متن پیام خود با "تقدیر از زحمات ضرغامی" ابراز امیدواری کرده که محمد سرافراز بتواند با مدیریت خود بر این سازمان در گسترش "دین، اخلاق و امید" و ترویج زندگی"اسلامی-ایرانی" بکوشد.

محمد سرافراز دکترای خود را در رشته‌ علوم سیاسی از دانشگاه بیروت گرفته است و رسانه‌های داخل ایران گزارش می‌دهند که به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط دارد.

رسانه‌های عربی از جمله شبکه المیادین، المنار، مصر الیوم، عین الیوم و ... نیز این انتصاب را بازتاب دادند.




انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.