سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن پست:

واشنگتن درگیر جنگ چند لایه در سوریه

روزنامه واشنگتن پست نوشت: حملات هوایی آمریکا به یک گروه وابسته به القاعده در سوریه ممکن است واشنگتن را عمیق تر از قبل در جنگ چندلایه این کشور درگیر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به قلم "کارن دی یانگ"، "لیز اسلای" و "میسی رایان" نوشت: هواپیماهای جنگی آمریکا اوایل پنجشنبه حملات هوایی خود را در مرز شمال غربی سوریه با ترکیه آغاز کردند و یک گروه غیر از گروه داعش_خراسان_ را برای دومین بار از زمان شروع حملات هوایی آمریکا در سوریه هدف حملات خود قرار دادند که این مسئله واشنگتن را با خطر درگیری عمیق تر در کشمکش های چند لایه سوریه مواجه کرده است. 

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد پنج حمله به هواپیماهای سرنشین دار و پهپاد به طور خاص علیه گروه خراسان ، از گروههای مرتبط با القاعده، به اجرا درآمد. گزارش های تایید نشده ای مبنی بر اینکه یک بمب ساز فرانسوی این گروه جزو کشته شدگان این حمله بود منتشر شده است. 

در شبکه پیچیده ای از روابط که میان بسیاری از گروههای در حال جنگ در سوریه شکل گرفته است ، ارتش آزاد سوریه گاهی با جبهه النصره ، شعبه اصلی القاعده در سوریه ، همدست می شود. اما اواخر این هفته ، درگیری های گسترده ای میان این گروه رخ داد که در پی آن جبهه النصره منطقه بزرگی را در ادلب از کنترل ارتش آزاد سوریه خارج کرد. رهبران گروههای مخالف سوریه گفتند پنتاگون به درخواست های مکرر ارتش آزاد سوریه برای حملات هوایی پاسخی نداد.

اما اوایل این هفته مقامات آمریکایی با حملات هوایی وارد عمل شدند تا مانع از آن شوند که جبهه النصره گذرگاه مرزی باب الهوا را تصرف کند. 

سنتکام در بیانیه‌ای غیرمعمول برای اعلان حملات هوایی پنجشنبه اعلام کرد این حملات در واکنش به درگیری های جبهه النصره با مخالفان میانه رو سوری نبود و هدف اصلی حملات گروه جبهه النصره نبود.

مقامات اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه از اظهار نظر درباره اینکه آیا تهدید تازه ای از جانب گروه خراسان وجود دارد یا خیر ، خودداری کردند. دولت اوباما ماه سپتامبر ادعا کرده بود این گروه سرگرم "برنامه ریزی فعالانه" برای حمله ای علیه آمریکاست.

نویسنده در بخش دیگری از این مقاله نوشت: در حالی که هواپیماهای جنگی آمریکا و برخی کشورهای عربی بارها داعشی‌ها را هدف قرار داده اند، رهبران ارتش آزاد سوریه از این گله‌مند هستند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیگر هیچ علاقه ای به کمک کردن به آنها برای سرنگونی بشار اسد ندارد.

چارلز لیستر ، که برای مرکز دوحه بروکینگز در قطر تحولات سوریه را رصد می کند گفت حملات روز پنجشنبه ممکن است تبعات گسترده ای برای راهبرد طولانی مدت آمریکا در خصوص پشتیبانی از جنگجویان میانه‌رو داشته باشد. وی در توییتر گفت: آمریکا ممکن است اکنون سوریه را از دست داده باشد.




انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.