سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

75 میلیون جمعیت کشور از امروز بازرس وزارت بهداشت هستند

دکتر هاشمی گفت: از امروز با راه اندازی سامانه 1690، 75 میلیون نفر جمعیت کشور به عنوان بازرس وزارت بهداشت تلقی می‌شوند که در صورت وجود هرگونه تخلف در این حوزه می‌توانند تخلف را به سامانه 1690 گزارش دهند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز 17 آبان در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه تلفنی 1690 در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که از امروز با راه اندازی این سامانه 75 میلیون بازرس در کشور خواهید داشت؛ گفت: بله همینطور است و از این بابت خوشحال هستم امیدوارم بازرسان نیازی به فعالیت نداشته باشند و حتی یک پرونده هم در زمینه تخلفات پزشکی گزارش نشود.

وی ادامه داد: شکایات مردم که از طریق این سامانه اعلام می‌شود طی دو روز و از طریق سه مسیر نظام پزشکی، لایحه کمیسیون ماده 11 و هیئت رسیدگی به تخلفات رسیدگی می‌شود.

هاشمی به بیمه‌های تکمیلی اشاره و اظهار داشت: جای تشکر دارد که بیمه‌های تکمیلی همراه بیمه‌های پایه همکاری خوبی داشتند که این همکاری قابل قیاس با گذشته نیست در واقع بیمه های تکمیلی کمک شایانی در رابطه با بیمارستان‌های خصوصی انجام دادند که البته اتفاق نظرهایی هم بین بیمارستان‌های خصوصی و بیمه‌های تکمیلی وجود داشت که این اتفاق نظرها در حال حل شدن هستند البته باید این واقعیت را مردم بپذیرند که برای دریافت خدمت بیشتر باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که سال آینده مجلس از مردم حمایت کند و به اعتبارات سازمان‌های بیمه اضافه کند.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: یک اتفاق خوبی در آینده نزدیک در خصوص پرداخت بیمه‌ها به پزشکان صورت می‌گیرد به طوری‌که در حال حاضر با بانک‌ها صحبت کردیم که اگر موافقت شود حق‌الزحمه بیمه‌ای پزشک به صورت هفتگی یا روزانه یا حداکثر در پایان هر ماه به حساب پزشکان واریز شود که البته برخی از بانک‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند. در حال حاضر پزشکان سه ماه منتظر پرداخت حق‌الزحمه از بیمه‌ها هستند که اگر این امر اجرایی شود کمک بزرگی به پزشکان می‌شود.

وی در خصوص نظارت عنوان کرد: ممکن است در حوزه نظارت نقص وجود داشته باشد ولی متوقف نخواهد شد مسلما قیمت‌ها سال به سال افزایش پیدا می‌کند بنابراین نیاز است که تعرفه‌ها نیز سال به سال افزایش یابد که البته ممکن است در این بین جرم اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بخش عمده‌ای از وظیفه اصلی ماست که امیدواریم همه ارگانهای مربوطه در این بخش با ما همکاری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.