سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

کاهش آمار تولد در استان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از کاهش آمار تولد در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید موسی متوسلین اظهار کرد: اداره کل ثبت احوال استان زنجان بر اساس وظایف خود نسبت به ثبت وقایع حیاتی چهارگانه فوت، طلاق، ازدواج و تولد اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه با تلاش کارکنان ثبت احوال استان زنجان طی هفت ماه گذشته از سال جاری این وقایع در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: امسال درصد ثبت وقایع تولد در مهلت قانونی تعیین شده 99 درصد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد تولد‌های ثبت شده در استان، افزود: تا پایان مهر ماه امسال 11 هزار و 834 واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان 11 هزار و 588 واقعه به صورت جاری ثبت شده است، تصریح کرد: این آمار نشان دهنده آن است که 98 درصد کل ولادت‌های ثبت شده در استان مربوط به سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه ولادت‌های ثبت شده در استان طی مدت مذکور در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است، اضافه کرد: نرخ حاصل از ثبت ولادت‌ها تا پایان مهر امسال 19 است، یعنی به ازای هر یک هزار نفر جمعیت تعداد 19 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با ارائه گزارش تفکیکی از تعداد ولادت‌های ثبت شده در استان، بیان کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان 6 هزار و 38 واقعه مربوط به ولادت نوزادان پسر و 5 هزار و 796 واقعه نیز مربوط به تولد نوزادان دختر است.

این مسئول با اشاره به اینکه از میزان ولادت‌های ثبت شده 65 درصد شهری و 35 درصد روستایی است، بیان کرد: همچنین نسبت جنسی ثبت شده در هفت ماه سال جاری نیز 104 است.

متوسلین در ادامه با ارائه آماری از میزان وفات‌های ثبت شده در استان، تصریح کرد: تا پایان مهر امسال 4 هزار و 31 واقعه فوت در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه امسال 98 درصد وفات‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، افزود: 98،5 درصد وفات‌ها در مهلت قانونی تعیین شده به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ثبت وقایع در مهلت تعیین شده نشان از تعامل و همکاری مطلوب کارکنان ثبت احوال در ثبت وقایع است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، تولد ، ازدواج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.