سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه استقبال اندک از دستگاههای کارتخوان، رانندگان تاکسی و سرمایه گذاران این دستگاهها بویژه بانک ها را متحمل هزینه فراوان میکند، افزود: متاسفانه میزان کرایه دریافتی با توجه به مسافت طی شده همواره از جمله مسائل جنجال آفرین میان رانندگان و مسافران بوده و تا این مکانیزم شفاف نشود، نمی توان انتظار پرداخت کرایه تاکسیها بر اساس کارتخوان داشت.
وی نحوه محاسبه کرایه دریافتی تاکسی ها پس از نصب کارتخوان را بر اساس Gps عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تا کنون دریافت کرایه ها به صورت ثابت بوده و این موضوع نیز با نظام مورد نظر شهرداری جهت دریافت نرخ عادلانه در تضاد است بسط این عمل تا تدوین نظام صحیح امکان پذیر نخواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تراکنش کم دستگاههای کارت خوان تاکسیها را مهمترین دلیل غیر اقتصادی دانستن این سیستم در تاکسیها ذکر کرد و گفت: در صورتی که بانکها علی رغم تراکنش پایین حاضر به سرمایه گذاری در این زمینه باشند، مدیریت شهری قطعا در جهت اجرای آن استقبال خواهد کرد چرا که به کارگیری این دستگاه برای رانندگان تاکسی به دلیل استفاده حداقلی شهروندان با هزینه شخصی توجیه اقتصادی ندارد.
تشکری هاشمی، خاطر نشان کرد: شاید روزی با اجبار استفاده از دستگاههای کارتخوان از سوی شورای شهر و ارائه کمک هزینه به رانندگان تاکسی جهت تامین دستگاه ها و یا داوطلب شدن بانکها و اسپانسرها شاهد تحقق این موضوع و اجرای آن در تمامی تاکسیهای فعال در سطح شهر شویم.
انتهای پیام/