سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استرس مزمن در زنان 30 درصد بیشتر از مردان است

براساس شواهد موجود موارد استرس مزمن در زنان، 20 تا 30 درصد بیشتر از مردان بوده و این نوع اختلال در سنین جوانی شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته است.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استرس، اضطراب و افسردگی از مشکلات و مضرات زندگی امروزی است که گاه و بی‌گاه بر اغلب افراد جامعه عارض می‌شود.

وی با بیان اینکه استرس‌های مزمن از موارد استرس نسبتا خطرناک یا دائم است، تصریح کرد: افرادی که دارای استرس‌های مزمن و دائم هستند، علائم ویژه‌ای از خود بروز می‌دهند و کیفیت زندگی آنها به شدت تحت تاثیر استرس به وجود آمده قرار می‌گیرد.

عابدینی نیا تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود موارد استرس مزمن در زنان، 20 تا 30 درصد بیشتر از مردان بوده و این نوع اختلال در سنین جوانی شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی گفت: بسیاری از افراد جامعه به دلیل نوع شغل و یا سبک زندگی خود،‌ به طور مدام تحت تاثیر هورمون استرس قرار دارند و بسیاری از مشکلات و علائم را تجربه می‌کند.

عابدینی نیا خاطر نشان کرد: بروز مشکلات پوستی، اختلالات خواب و سر درد، از جمله علائم مهمی است که در نتیجه ابتلا به استرس‌های مزمن بر فرد مبتلا عارض می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.