سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار گزارش جدید آژانس مبنی بر عدم همکاری ایران ، آینده مذاکرات را در ابهام فرو برد

بنا بر گزارش آسوشیتد پرس ، جدید ترین گزارش آژانس امیدها برای رسیدن به توافق هسته ای را از بین برده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  خبرگزاری آسوشیتپرس در گزارشی اثرات انتشار جدید گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را بررسی کرده است.
این خبرگزاری در تحلیل خود می نویسد گزارش جدید آژانس و بازرسان هسته ای از ایران ، امیدها را برای توافق در بازه زمانی تعیین شده در سوم آذر ماه از بین برده است.
گفتنی است در جدیدترین گزارش آژانس ، بازرسان این نهاد بین المللی مدعی شدند جمهوری اسلامی ایران از همکاری کامل اجتناب کرده و به خاطر همین امر ، آسوشیتدپرس مدعی شده است که با این گزارش که دارای بار منفی نسبت به همکاری ایران است ، امیدها برای نیل به توافق تا سوم آذر ماه از بین رفته است.
این درحالی است که کشورهای غربی مدعی هستند هیچ توافق حاصل نمی شود ، مگر آنکه آژانس و بازرسان آن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کنند. زیرا در توافق ژنو مرجع صحت ادعاهای ایران ، آژانس تعیین شده است.
بنا به ادعای این خبرگزاری ، برخی از مذاکره کنندگان غربی مدعی شده اند آمریکا مایل است در صورت رسیدن به توافق جامع هسته ای ، بازرسی از ایران توسط آزانس ادامه داشته باشد.این سایت خبری مدعی شده است که در گزارش محرمانه آژانس که نسخه ای از آن در اختیار آسوشیتد پرس قرار گرفته است ، این نهاد بین المللی مدعی شده است که ایران توضیحات قانع کننده در خصوص مسائل مهم باقی مانده به بازرسان آژانس نداده است. به نظر می رسد این گونه خبرسازی ها و همچنین انتشار گزارش آژانس ، با هدف جو سازی صورت می گیرد تا در صورت شکست احتمالی مذاکرات ، ایران بعنوان مقصر معرفی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آژانس ، بین الملل ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.