به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، همانگونه که در کارت ملی و شناسنامه درج شده است، مدارک شناسایی هویتی باید توسط فردی که آن را یافته است، به صندوق یا اداره پست سپرده شود تا این مدارک توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به سازمان ثبت احوال تحویل داده شود.
شایان ذکر است امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه مفقود شده در پورتال سازمان ثبت احوال کشور فراهم شده که روزانه دهها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت میگیرد.
همچنین هموطنانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده میتوانند قبل از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه "شناسنامه و کارت ملی پیدا شده" در پورتال سازمان ثبت احوال به نشانی
www.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی، مدارک خود را جستجو کنند.
بنابر این گزارش، این جستجو در میان مدارک شناسایی انجام میشود که تحویل شرکت پست و سازمان ثبت احوال شده باشد و از آن جا که این فرآیند زمانبر است، لازم است افراد جستجوی مدارک خود را چند روز بعد از زمان مفقودی انجام دهند.
در صورت پیدا شدن مدارک، فرد باید به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر میشود، مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.
در پایان این نکته حائز اهمیت است که اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بینتیجه باشد، هموطنان میتوانند برای دریافت شناسنامه یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند.
انتهای پیام/
لطفا راهنماییم کنید