سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"مجید جوانمرد" از علت دوری 25 ساله خود از سینما می‌گوید

"مجید جوانمرد" پس از 25 سال دوری از سینما دوباره با "آدم باش" به سینما آمده واز علت دوری خود از این عرصه می‌گوید.

"مجید جوانمرد" کارگردان فیلم سینمایی "آدم باش" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص این اثر گفت: "آدم باش" اولین اثر طنز من در سینما است در واقع این اثر یک طنز فانتزی در مورد جوانی به نام "آدم" است که از استرالیا به ایران می‌آید و در ایران دردسرها و ماجراهای طنزی را به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: هم اکنون در مرحله تصویربرداری این اثر در کرج هستیم و بعد از10 روز برای ادامه کار به شمال خواهیم رفت، اما همزمان با فیلم برداری، مونتاژ آن را هم انجام می‌دهیم تا این اثر به جشنواره فجر برسد چرا که تمام هم و غم من حضور این اثر در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر است.

کارگردان "قافله" عنوان کرد: من در وهله اول سعی می‌کردم یک کار طنز متفاوت انجام دهم و فیلم‌سازان بزرگ جهان در این گونه ژانر، الگوی من در فیلم‌سازی بوده‌اند با وجود اینکه من خود را متعلق به ژانر اکشن و حادثه‌ای می‌دانم،اما آن را دلیل دوری از ژانر طنز نمی‌دانم چرا که طنز را به خوبی می‌شناسم و طنز کار خوبی هستم اما شرایط ساخت در این گونه ژانر برایم مهیا نبود.

"جوانمرد" اظهار داشت: قصه "آدم باش" از "محمود روزبهانی" بود که پس از بازنویسی آن را تبدیل به یک فیلمنامه دیگری کردم و از ابتدا قصد تهیه کنندگی این اثر را داشتم ولی بعد از بازنویسی علاقمند به ساخت آن شدم.

وی عنوان کرد: من کارهای طنزی که به تازگی معروف شده ویا به اصطلاح کمدی‌های سخیف را به هیچ وجه ندیده‌ام اما از دور با کیفیت آنها آشنایی دارم، بنابراین از آنها کاملا دوری کرده‌ام.

"جوانمرد" تصریح کرد: ساخت خیلی از این کارها به من پیشنهاد شد ولی ترجیح دادم خانه نشین باشم تا زمینه ساخت آثار بهتر برایم فراهم شود و آن فیلمی که مورد علاقه خودم است از صافی عقل و روح خودم می‌گذرد را بسازم که همین سبب دوری چند ساله من از سینما بود که البته دوران بسیار سختی را گذراندم اما صبر و تحمل کردم که آن هم به خاطر عشقم به سینما و نفس سینمای ایران بود.

"جوانمرد" اظهار داشت: معتقدم اگر به بخش خصوصی بها داده شود و سرمایه‌گذاران  زیادی جذب این بخش شوند بخش خصوصی ادامه دهنده راهی خواهد شد که سینما تبدیل به صنعت شود.

وی ادامه داد: من دوست دارم ایران دارای صنعت سینما شود که تنها راه آن هم تقویت بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذاران خصوصی است تا با کمک به فیلم سازان با تجربه ، آثار و فیلم‌های خوبی ساخته شود.

وی در خصوص بازدید "احسانی" از پشت صحنه آثار فیلم‌های سینمایی خاطر نشان کرد: من با "محمد احسانی" از سال 60 دوستی دیرینه دارم و الان هم که وی به این سمت برگزیده شده‌اند دوستان قدیمی را می‌شناسند و کاملا درک می کنند من به شخصه امثالی به مانند "احسانی" را به جوانان ترجیح می دهم.

گفتنی است؛ مجید جوانمرد پس از 25 سال دوری از سینما و پس از آخرین اثرش به نام "قافله" فیلم سینمایی "آدم باش" را برای حضور در جشنواره فجر امسال می سازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.