سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 کشته در حمله تروریستی به مقر انصارالله/ محکومیت دخالت آمريکا در امور داخلی يمن در پارلمان این کشور

حمله تروریستی به مقر انصار الله یمن، دست‌کم 10 کشته برجا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، یک منبع محلی در استان بیضاء در مرکز یمن به خبرگزاری آلمان گفت: حمله عناصر مسلح وابسته به گروهک موسوم به "انصار الشریعه" (از شاخه های القاعده) شب گذشته به مقر انصار الله در شهر رداع حمله کردند که بر اثر آن دست کم 10 نفر از اعضای انصار الله کشته شدند.

به گفته این منبع، این عملیات تروریستی در منطقه "دار النجد" در رداع صورت گرفته و پس از آن، دو طرف با سلاح های سبک و سنگین با هم درگیر شده اند. 

این در حالیست که در خبری دیگر، مجلس نمایندگان یمن روز پنجشنبه درباره درخواست سفیر آمریکا در صنعا از علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق برای ترک این کشور که در رسانه های خارجی و داخلی یمن آمده بود گفتگو و آن را محکوم کردند.

نمایندگان یمنی در این نشست که به ریاست محمد علی سالم الشدادی نائب رئیس مجلس یمن برگزار شد ، دخالتهای خارجی در امور داخلی یمن را در همه زمینه های سیاسی ، امنیتی و نظامی محکوم کردند.

این مجلس همه اقدامات و فشارهایی را که سفارت آمریکا بر ضد هر شهروند یمنی از جمله علی عبدالله صالح صورت می دهد محکوم و آن را دخالت آشکار در امور داخلی یمن و نقض حاکمیت و قانون اساسی این کشور و قوانین بین المللی دانستند.

پارلمان یمن تاکید کرد همه طرفهای مسئول و در صدر آنها علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق باید به مسئولیتهای قانونی خود در حفظ حاکمیت ، امنیت و ثبات کشور عمل کنند.

این مجلس از همه احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی محکومیت دخالتهای خارجی در امور یمن و حمایت از منافع ملی و دستیابی به صلح اجتماعی را خواستار شد.

حزب کنگره مردمی یمن که ریاست آن را عبدالله صالح برعهده دارد نیز پیش از این هشدار داده بود تحریمهایی که بر ضد رهبران این حزب اعمال می شود پیامدهای منفی بر روند حل و فصل سیاسی در یمن خواهد داشت.

این حزب برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز در روز جمعه را برای محکوم کردن دخالت در امور داخلی یمن خواستار شد.

شورای امنیت سه شنبه بررسی پیش نویس قطعنامه ای را که آمریکا برای اعمال تحریم بر ضد علی عبدالله صالح و دو تن از رهبران گروه حوثیها ارائه کرده است آغاز کرد.

آمریکا ، صالح و این رهبران حوثی را به اینکه امنیت و ثبات را تهدید و در روند سیاسی مانع تراشی می کنند ، متهم کرده است. 


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.