سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستن "مسجدالاقصی" ؛ نشانه هراس تل آویو از تشدید انزوای بین المللی و فزاینده اسرائیل

طی جنگ 51 روزه اخیر که اسرائیل علیه باریکه غزه اجرا نمود 73 مسجد بطور کامل تخریب شده است .

  به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه خبری اوراسیا ریویو در مقاله ای با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت تردد فلسطینیان به مسجدالاقصی نوشت : این اقدام تل آویو نه تنها نوعی خشونت علیه مذهب به شمار می آید بلکه نقض آشکار حقوق اجتماعی ملت فلسطین است . 

در حقیقت حقوق مسلمانان و مسیحیان فلسطین دهه های طولانی است که از سوی رژیم اشغالگر قدس نقض شده است . این نقض حقوق بخصوص در بیت المقدس و غزه در اوج خود انجام شده است .

به گزارش دولت فلسطین ، طی جنگ 51 روزه اخیر که اسرائیل علیه باریکه غزه اجرا نمود 73 مسجد بطور کامل تخریب شده و 250 مسجد دیگر نیز تبدیل به ساختمان های نیمه تخریب شده ای شدند که قابل استفاده توسط مردم نمی باشد  . 

در ادامه این مقاله آمده است : مسجد الاقصی بعنوان قدیمی ترین و اصیل ترین پناهگاه دینی مسلمانان در بیت المقدس قرار دارد . این مکان برای فلسطینیان از ارزش مذهبی و دینی فراوانی برخوردار بوده و نقش بسزایی در جامعه این کشور دارد . این مکان همچنین برای فلسطینیان نماد وحدت ملی و اتحاد داخلی به شمار می آید . 

بنابراین جای تعجب نیست که این مکان طی سالهای متمادی به مرکزی برای حملات نظامی ارتش اسرائیل قرار بگیرد. از جمله این اقدامات خرابکارانه می توان به تلاش هایی برای سوزاندن این مسجد و انجام حفاری های عمیق و غیرقانونی در زیر ساختمان آن اشاره نمود .

در مقابل ، " دفاع همه جانبه ا ز قدس " شعار دیرینه ملت فلسطین طی دهه های گذشته و سال های اشغال بوده و هست . چندین اعتراض عمومی و شدید از سوی شهروندان فلسطینی در بیت المقدس انجام گرفته تا به هر طریق ممکن تل آویو را وادار به تغییر سیاست های خود در قبال مسجدالاقصی نمایند . 

اجرای انتفاضه القدس در سال 2000 یکی از اعتراضات عمومی در میان ملت فلسطین محسوب می شود که در اواخر دوران حکومت آریل شارون در کابینه تل آویو انجام گرفت . در نتیجه این انتفاضه هزاران فلسطینی به دست ارتش اسرائیل به شهادت رسیده و صدها صهیونیست نیز از تبعات این خیزش متضرر شدند . 

درروز چهارشنبه 29 اکتبر یکی از شهروندان فلسطینی با ورود به سالن برگزاری یک همایش صهیونیستها ،‌به تیراندازی در این مکان پرداخت . این فلسطینی از سوی پلیس اسرائیل مورد اصابت شلیک قرار گرفت و به قتل رسید . گفته می شود تصمیم تل آویو برای بستن مسجدالاقصی به دلیل همین ماجرا انجام گرفته است . 

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بین المللی معتقدند این مورد نیز بهانه ای دیگر برای نتانیاهو است تا از این طریق فشارهای بین المللی و داخلی را که بر اسرائیل وارد شده ، کاهش دهد . نمایش مظلوم واقع شدن همواره در برنامه های اصلی تل آویو در سیاست های خارجی قرار داشته است . 

در انتهای این مقاله آمده است : بدیهی است که اسرائیل همانند سال های گذشته تلاش می کند از هر بهانه ای برای تضعیف ملت و دولت فلسطین استفاده نماید . اما دولت فلسطینی نیز اعلام کرده است که در برابر این دست جنایات صهیونیستها سوت نخواهند کرد و به هر روش ممکن آن را جبران خواهند کرد . 




انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.