سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی وار :

تداوم لجام گسیختگی "آمریکا" در میدان سیاست خارجی

خودروی سیاست خارجی آمریکا با سرعت هرچه تمامتر در حال حرکت است در حالی که هیچ راننده ای ندارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " لوسی استیگرواد " نوشت : انتخابات میان دوره ای در آمریکا به پایان رسید و نتایج آن نیز مشخص شد اما آنچه همچنان باقی مانده است مشکلاتی است که واشنگتن با آن دست و پنجه نرم می کند از جمله بحران ابولا و نیز تروریست های تکفیری _ بعثی در غرب آسیا . 

شهروندان آمریکایی اکنون از دو سو با مشکل رو به رو هستند : از یک سو اشتهای سیری ناپذیر اوباما و هم حزبی های وی برای مداخلات نظامی در سایر کشورها و جنگ افروزی در غرب آسیا و از سوی دیگر کنترل جمهوری خواهان بر کنگره و سنا که می تواند زمینه را برای تنش های داخلی فراهم نماید .

در ادامه این مقاله آمده است : تعدادی از نمایندگان سابق کنگره از جمله ران پال در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی بارها در قبال پیروزی قدرتمندانه جمهوری خواهان در کنگره و سنا ابراز نگرانی کرده اند . به اعتقاد ران پال ، یک نماینده جمهوری خواه اکیدا بر این مسئله اعتقاد دارد که باید چکمه های سربازان آمریکایی بر روی خاک کشورهای غرب آسیا حضور داشته و پایگاه های نظامی نیز همواره آنجا مستقر باشد . باید امیدوار بود که این پیش بینی ران پال اشتباه باشد .

ریاست جمهوری خسته کننده اوباما برای تمامی کسانی که امیدوار بودند عقب نشینی ارتش آمریکا از عراق به معنای پایان یکی از جنگ افروزی های کاخ سفید و اقدام عملی اوباما در راستای وعده های انتخاباتی اش باشد ، بیش از پیش ناامیدکننده بوده است . 

این مسئله حتی می تواند بدتر نیز شود اگر اعضای کنگره به روند کنونی جنگ علیه داعش از سوی آمریکا رای داده و یا خواستار توقف مذاکرات هسته ای با ایران شوند . واقعیت این است که خودروی سیاست خارجی آمریکا با سرعت هرچه تمامتر در حال حرکت است در حالی که هیچ راننده ای ندارد . چنین خودرویی نه تنها به مقصد خود نمی رسد بلکه در مسیر همه چیز را نابود کرده و در نهایت خویش را از بین می برد . 

گذشته ازهمه این مسائل ، چگونه واشنگتن با آگاهی از این مسئله که تسلیح ، تجهیز و تقویت یک گروه تروریستی افراطی می تواند علاوه بر تحمیل زیان ها و خسارات غیرقابل جبران برای آمریکا ، هزاران شهروند بی گناه و غیرنظامی را در غرب آسیا به خاک و خون بکشاند بازهم شیپور جنگی آنان را نواخته و دست از حمایت این شورشیان تروریست برنمی دارد ؟

در انتهای این مقاله آمده است : مهم نیست سیاست های قلدرمابانه وتجاوزگرایانه آمریکا از چه سالی و در دوره کدام رییس جمهورآغاز شد . مهم ایناست که یک قدرت برتر باید هر چه زودتر این " امپراطوری جنایت کار " را متوقف کرده و ترمز خودروی بی راننده و پرسرعت سیاست خارجی آن را نگه دارد . 

پاکستان و لیبی در دوره اوباما ، عراق و افغانستان در دوره جورج بوش ، کوزوو در دوره  کلینتون و همینطور تاریخچه روسای جمهوری در آمریکا با جنگ ، تخریب وکشتار مردم در سراسر دنیا بخصوص منطقه غرب آسیا آمیخته شده است . چنانچه قدرت های منطقه ای نظیر ایران و روسیه برای به حاشیه راندن این اسب لجام گسیخته در کاخ سفید اقدام عملی انجام ندهند باید انتظار تداوم جنایات آمریکا را در سالهای آتی و بدست روسای جمهور بعدی کاخ سفید داشت . 




انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، سیاست ، اوباما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.