سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست های مکرر و گرفتاری "نتانیاهو" در مخمصه بیت المقدس

جنگ های دوره ای علیه مردم فلسطین و بخصوص نوار غزه نیز بخشی از مبارزه اسرائیل علیه بیت المقدس محسوب می شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ جان وایت ،نویسنده و تحلیلگر امور جئوپلتیکی و سیاست داخلی انگلیس در مقاله ای نوشت : اقدام اخیر اسرائیل در بستن درهای مسجدالاقصی به روی فلسطینیان مدرکی دیگری است که نشان می دهد صلح میان اسرائیل و فلسطین هرگز محقق نخواهد شد . 

مسجدالاقصی که در شهر باستانی " بیت المقدس " واقع است سومین مکان مقدس در دنیای اسلام به شمار می رود . این سرزمین مقدس طی سالیان دراز بارها از سوی اقوام مذهبی مختلف مورد حمله و تخریب قرار گرفته و اکنون نیز تحت اشغال رژیم صهیونیستی بارها مورد حفاری های عمیق و در سطح گسترده در نقاط مختلف آن قرار گرفته است . جنگ های دوره ای علیه مردم فلسطین نیز بخشی ازاین مبارزه اسرائیل علیه بیت المقدس محسوب می شود .

در ادامه این مقاله آمده است : به اعتقاد نتانیاهو و دیگر  سیاست مداران تل آویو عدم دسترسی فلسطینیان به بیت المقدس _ بعنوان قطب اتحاد ملی آنها _ می تواند در تضعیف آنها تاثیرگذار بوده و مسیر صهیونیستها برای نابودی کامل سرزمین فلسطین صاف تر کند . 

از سال 1967 که بیت المقدس به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد مسجدالاقصی همواره بعنوان موضوعی برای درگیری و تنش میان این دو قومیت بوده است . مسلمانان فلسطینی این مسجد مقدس را میراث دیرینه نیاکان و بزرگان مذهبی خود می دانند در مقابل صهیونیست های یهودی نیز ادعای مالکیت بر این مکان را دارند . حتی هنگامی که آریل شارون ، نخست وزیر سابق اسرائیل در سال 2000 قصد حضور در این مسجد را داشت با تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده هزاران نیروی امنیتی و پلیس صهیونیست این اقدام را انجام داد . 

پس از این اقدام توهین آمیز ، فلسطینیان در پاسخ به هتک حرمت مسجدالاقصی اعتراضات گسترده ای را آغاز کردند که منجر به وقوع انتفاضه دوم شده و حدود پنج سال بطول انجامید . طی این مدت درگیری میان اسرائیلیان و فلسطینی ها هزاران تن کشته شدند که اکثریت آنها فلسطینی بودند . 

چشم انداز جنگ دیگری که ممکن است میان اسرائیل و فلسطین روی دهد بیش موارد پیشین بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نگران کرده است تا آنجا که احتمالا وی را وارد چالش برانگیزترین ودشوارترین بحران تا بحال در روابط پرتنش میان اسرائیل و فلسطین نماید . 


انتهای پیام /
برچسب ها: القدی ، مکرر ، نتانیاهو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.