سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایات خواندنی از مشهورترین فوتبالیست‌های جهان/

چه کسی سخت‌ترین گل ملی را به ثمر رساند؟

شاید گل هایی نظیر شوت کارلوس در دیدار دوستانه فرانسه و برزیل یا گل از راه دور ندود بازیکن لاتزیو به آاس رم بسیار سخت بوده باشد اما گل "فان باستن" در دیدار فینال یورو 88 برای هلند در برابر روسیه سخت ترین گل در عرصه‌های دیدار‌های ملی به شمار می‌رود چرا که با یک ضربه والی دروازه داسیف روس را باز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، گل زیبای هافتون به رینات داسایف، در کنار گل فان باستن به داسایف در بازی فینال، دو گل زیبای یورو 88 بودند.

در اینجا، جا دارد گوشه‌ای از زندگی حرفه‌ای وی در دنیای فوتبال را مرور کنیم:

"مارسل مارکو فان باستن" هلندی که تنها قهرمانی لاله‌های نارنجی در عرصه رقابت های ملی در سال 1988 چه در جام جهانی و چه در رقابت های یورو رقم زده در تاریخ 31 اکتبر 1964 در شهر اوترخت به دنیا امد.


"فان باستن" با پست  مهاجم فعالیت حرفه ای خود را در 17 سالگی از آژاکس آمستردام آغاز نمود و طی 6 سال از 1981 تا 1987 رکورد باورنکردنی 128 گل در 133 بازی را به ثبت رساند.

"فان باستن" با درخششی که داشت، در سال 1987 به آث میلان پیوست و طی 7 سال در 147 بازی 90 گل به ثمر رساند که پس از آن به دلیل مصدومیت بسیار زود هنگام، در سن 31 سالگی ناکام ماند و دنیای فوتبال از وجود این اعجوبه تاریخ فوتبال جهان که به جرات میتوان وی را در زمره 15 نفر برتر قرار داد، محروم شد.


فان باستن هلندی، اولین فوتبالیستی است که 3 بار توانست توپ طلای اروپا را از آن خود کند و بهترین سال های وی در 3 تاریخ 1988،1989 و1992 رقم خورد. فان باستن که اکنون سرمربی موفق الکمار می‌باشد ، در سال های 2004 تا 2008 هم در تیم جوانان اژاکس و هم در تیم ملی هلند سرمربیگری کرد.


فان باستن در زمره 100 فوتبالیست برتر تاریخ جهان قرار دارد و جایزه شجاعت و اخلاق را نیز در سال 1987 بدست آورد. وی همچنین 2 بار برترین گلزن سری آ و با اث میلان 2 بار قهرمان اروپا شد.


انتهای پیام./


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.