سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

بنزین وارداتی و تولیدی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می شود

امیری خامکانی گفت: بنزین وارداتی یورو 4 و مسائل مربوط به تولید بنزین روز سه شنبه هفته جاری با حضور مسؤولان وزارت نفت و رؤسای سازمان های محیط زیست و ملی استاندارد ایران و سایر ارگانهای مربوطه بررسی می شود.

حسین امیری خامکانی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در جلسه هفته آتی کمیسیون انرژی  خبر داد و گفت: در جلسه این هفته کمیسیون انرژی مجلس لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با حضور مسؤولان سازمان محیط زیست،وزارتخانه های نفت،نیرو ،بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس را در دستور کار خود قرارداده است.
 
وی تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و سازمان های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بنزین وارداتی یورو 4 و مسائل مربوط به تولید بنزین نیز روز سه شنبه هفته آتی با حضور مسؤولان وزارت نفت و رؤسای سازمان های محیط زیست و ملی استاندارد ایران،دیوان محاسبات کشور،مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان متقاضی تحقیق بررسی و ارزیابی می شود.

خامکانی در رابطه با بنزین تولید در کشور اظهار داشت: سیاست مجلس و دولت و نظام بر این است که بنزین مصرفی کشور یورو4 باشد و بایستی تولید داخلی را  به سمت بنزین باکیفیت هدایت کرد.  
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت کمبود بنزین مصرفی در کشور باید بنزین استاندارد از طریق دستگاه‌های نظارتی وارد کشور شود و در این زمینه دولت و مجلس با کسانی که بنزین با شاخص پایین وارد کشور کنند قاطعانه برخورد می‌کند.  
 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با اشاره به اینکه هم‌اکنون مسولان کشور سعی بر آن دارند که پالایشگاه‌ها را ارتقا دهند تصریح کرد: هم اکنون روزانه به طور تقریبی حدود 60 میلیون لیتر بنزین یورو4 وارد چرخه سوخت کشور می‌شود که در صورت کمبود نیز حدود 7 تا 8  میلیون لیتر وارد می‌شود.  
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان سال 94 یا اواسط 95 کل بنزین تولیدی کشور یورو 4 باشد، چون سیاست نظام این است که با توزیع سوخت پاک در کشور از بروز بیماری و آلایندگی هوا جلوگیری کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
وطنم ایران
۰۸:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
باسمه تعالی
با سلام و خسته نباشید حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی. نتیجه تحقیق و تفحص از خودروسازان بعد از سالها منتشر شد و علی رغم تخلفات متعدد خودروسازان برخوردی با متخلفان صورت نگرفته است و نتیجه مثبتی مبنی بر افزایش ایمنی خودروهای داخلی یا کاهش قیمتها صورت نگرفته و شاهد افزایش چند میلیونی خودروها شدیم. ای کاش وزیر محترم صنایع کمی به جان انسان ها که سوار خودروهای بدون ایمن می شوند توجه کند. فردا دیگر دیر است.