سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایین‌ترین سرعت در مقابل بالاترین هزینه برای کاربران اینترنتی

بنابر گزارش موسسه بنیاد گسترش فناوری در آمریکا کاربران اینترنت در شهرها و ایالت‌های آمریکا به مراتب از سرعت اینترنت پایین‌تر و مستلزم پرداخت هزینه‌های بالاتری نسبت به دیگرکاربران اینترنت درجهان هستند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از اشیتد‌پرس،کاربران اینترنتی در لسئون کره بالاترین سرعت اینترنت  برابر با یک گیگابایت که در مقابل پرداخت هزینه‌ای کم فقط 30 دلار به صورت  دو ماهه در اختیار دارند در مقابل کاربران اینترنتی آمریکا لیس آنجلس کم‌ترین سرعت اینترنت را در ازای پرداخت 30دلار به صورت ماهانه در اختیار دارند.
 
 به گزارش این موسسه هزینه و سرعت خدمات اینترنت در 24 شهرستان در ایالت ؟ مختلف آمریکا با چند شهر و چند کشور آسیایی مانند سئول، توکیو و هنگ کنگ در یک سال گذشته مقایسه شده است.
 
مسئولین مخابرات در حوزه فناوری آمریکا در تلاش‌اند تا برای از بین بردن این مشکل با اضافه کردن پهنای باند برای همیشه سرعت اینترنت را به صورت یکسان در تمام نقاط آمریکا افزایش دهد.
 
این در حالی است که در برخی دیگر از ایالت‌های آمریکا مانند چاتانوگا‌ و تنسی مسئولین مخابرات جدا از دیگر ایالت‌ها اینترنت پر سرعت را با پرداخت هزینه300 دلاری در هر ماه برای کاربران میسر بود را بین ارتقا سرعت به یک گیگا با قیمت پایین تری برابر 70 دلار برای اولین بار از سال 2010 میلادی در اختیار کاربران قرار داده‌اند امروز  دیگر نقاط جهان قابلیت اتصال به اینترنت  ده برابر سریعتر از آنچه که آمریکایی ها دریافت می‌کنند است.
 
 به گزارش این موسسه به نقل از این خبرگزاری طرفداران پروژه افزایش پهنای باند شهری بر این باورند که  شرکت و یا پیمانکارمربوط به در این عرصه با وجود بازار بزرگ به اندازه کافی برای ارائه خدمات وجود ندارد به عقیده آنها‌ دولت‌های  محلی باید قادر به ارائه شبکه‌های خود به ویژه مناطق روستایی که بسیاری از آنها  هنوز از شبکه  قابلی استفاده می‌کنند باشد چرا که شبکه های قابلی سود آور نیست.
 
 اما این پیشنهاد در بسیاری از شهرستان‌ها از طرد گردیده است و ایجاد خدمات اینترنت جدید را ممنوع اعلام کرده‌اند دست کم 19 ایالت قوانین محدود بودن شبکه را قبول کرده اند با ایجاد گستردن شبکه و پهن کردن آن مخالفند.

انتهای پیام /

برچسب ها: سرعت ، اینترنت ، هزینه ، کاربران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۴:۵۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
سلام ضمن خسته نباشی،مگه اینترنت تو ایران سرعت بالاست !؟