سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت جمهوری آذربایجان از برقراری صلح در افغانستان/ هند نیز ناآرام می شود

حمایت جمهوری آذربایجان از برقراری صلح در افغانستان و حملات جدید شبه نظامیان در هند در پی خروج نیرو های آمریکایی از این کشور از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری ترند، "اگشین مهدی اف" فرستاده ویژه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در چهارمین کنفرانس وزرای امور خارجه پروسه استانبول قلب آسیا در پکن تجزیه طلبی، افراط گرایی و تروریسم را از جمله تهدید های جدی در برابر حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات کشور های منطقه خواند و حمایت خود را از برقراری صلح و ثبات در افغانستان و پیوستن به سیستم اقتصاد جهانی اعلام کرد.

خبر دیگر اینکه در پی غرق شدن کشتی حامل 42 شهروند افغان در آبهای دریای سیاه ترکیه و یافتن جسد 23 نفر، اشرف غنی احمدزی خواستار تحقیق همه جانبه وزارت خارجه درباره این کشتی شد که در پی عزیمت به اروپا بود.

مایکل کوگلمن کارشناس مسائل افغانستان و آسیا نیز از هدف قرار دادن هند از سوی شبه نظامیان در پی خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان خبر داد.

وی با اشاره به احتمال ازسرگیری فعالیت شبه نظامیان همچون لشکر طیبه در  هند گفت مقامات امریکایی با خروج از افغانستان باید هزینه تقویت روابط استراتژیک با هند را پرداخت کنند.

/انتهای یپام

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.