سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرم آباد؛

خسارت میلیاردی تب مالت به دامداران لرستانی

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: 95 درصد دام‎های استان سنتی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ابراهیم توکلی، درباره بیماری تب‌مالت (بروسلوز)، بیان‌کرد: اگر روند این بیماری رو به رشد باشد ممکن است در آینده به عنوان یک بحران مطرح شود.

وی با بیان اینکه سالانه تب مالت در استان میلیاردها تومان به دامداران لرستانی خسارت وارد می‎کند، اظهارکرد: مقابله با بیماری تب مالت را با توجه به روند رو به رشد آن در اولویت کارها قرار داده‎ایم.

توکلی با تأکید بر اینکه میکروب تب مالت در محیط وجود دارد و این بیماری از بیماری‎های بومی است، افزود: یکی از راه‎های کنترل بیماری پیشگیری است که بر اساس آن پروتکل دامپزشکی، دامداری‎های صنعتی را صددرصد تحت پوشش واکسیناسیون و تست کشتار و... قرار می‎دهند و البته این سیاست در دامداری‎های سنتی در سطح کشور وجود ندارد که بخواهیم دام‎های سنتی را تست و کشتار کنیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه 95 درصد دام‎های استان سنتی هستند و مشکلات لرستان نسبت به سایر استان‎ها در این باره بیشتر است، اظهارکرد: این بیماری تحت کنترل است و دامپزشکی استان این توان را دارد که بیماری تب‌مالت را در جمعیت دامی استان کنترل کند که در این باره نیازمند امکانات و مساعدت سایر دستگاه‎هاست.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.