سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پرداخت تسهیلات بانکی به بیمه‌کنندگان محصولات گندم و جو در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از پرداخت تسهیلات بانکی به بیمه‌کنندگان محصولات گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدابوالقاسم موسوی گفت: در راستای رفع نیاز نقدینگی کشاورزان به ازای بیمه کردن هر هکتار گندم مبلغ 10 میلیون ریال و هر هکتار جو 8 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 17 درصد از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: با تاکید بر این که کشاورزان به منظور افزایش تولید، درآمد بیشتر و امنیت خاطر از حوادث غیر مترقبه نسبت به بیمه محصولات اقدام کنند، در حال حاضر کشت محصولات پاییزه گندم و جو در کاشمر در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: با بیان اینکه بذر و کود مورد نیاز گندم و جو به میزان کافی تامین و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، به کشاورزان توصیه می‌شود از کود ازته حداقل 400 کیلوگرم در هر هکتار در طول دوره رشد و 150 کیلوگرم کود فسفاته در زمان کاشت استفاده کنند.

موسوی افزود: اشاره به این که کشاورزانی که از بذر تولیدی خود استفاده می کنند باید ضمن بوجاری کردن نسبت به ضدعفونی بذور علیه سیاهک‌ها قبل از کشت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال زراعی جدید که شاهد سطح کشت غلات به دلیل کم آبی، خشکسالی و افت منابع آبدهی هستیم بتوانیم از کشت موجود با اعمال مدیریت فنی مطلوب در مراحل کاشت، داشت و برداشت، محصول گندم و جو افزایش یابد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: مشهد ، بیمه ، محصول ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.