سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا 6 ماه آینده نخستین اطلس زیست محیطی پایتخت در منطقه 4 تدوین می‌شود

رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 4 از اطلس تنوع زیست- ژنتیکی در حوزه جانوری و گیاهی خبر داد.

فریبا خسروی رئیس اداره محیط زیست منطقه 4 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: اداره محیط زیست منطقه 4 در بحث تنوع زیستی در منظر شهری، مشغول تهیه بانک اطلاعاتی تنوع زیست- ژنتیکی در حوزه جانوری و گیاهی است.

خسروی افزود: میزان سرانه فضای سبز جنگلی در منطقه 4 از بالاترین رتبه‌ها در سطح شهر تهران است و این مسئله منطقه 4 تهران را جزو یکی از مهم‌ترین ذخائر ژنتیکی پایتخت قرار داده است و از این رو مسئله حفاظت از این سرمایه ارزشمند بسیار حائز اهمیت است.

مدیر اداره محیط زیست منطقه 4 با بیان اینکه تاکنون 30 درصد این بانک آماده شده است بیان داشت: اطلس زیست محیطی منطقه 4 تهران تا شش ماه آینده تدوین می‌شود که در مباحثی چون تنوع زیستی، آب و هوا، نور و صوت و سایر پارامترهای محیط زیست منطقه اطلاعات جامعی را در برخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: تهیه نقشه زیست محیطی منطقه می‌تواند در بخش‌های مختلف شهری و عمران اطلاعات کارآمدی را در ارتباط با موضوعاتی چون آلودگی‌ها، نور، آب و هوا و ... در اختیار دست‌اندرکاران امر قرار دهد و از این رو تدوین این اطلس بسیار اثرگذار خواهد بود.

خسروی ادامه داد: شهرداری منطقه 4 تهران در سال 87 موفق به کسب رتبه ISO14001 در بحث استانداردسازی بین‌المللی حوزه محیط زیست گردید و به حمدالله تاکنون در حفظ و تداوم این گواهینامه کیفیت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه راهبر اصلی استاندارد ISO در سطح منطقه می‌باشد خاطرنشان کرد: پایش آلاینده بهاری محیطی و میزان انطباق آن با استانداردهای جهانی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پایتخت ، اطلس ، تنوع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.