سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت/

عرق شرم بر پیشانی آب نشست ... !!

فرات نیز این روزها نجوای سوگ یا حسین (ع) دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  جیوه نیز از حرارت تب آب رنگ باخت و دمای درجه‌اش بر آسمان نعره زد، چرا که آب، روزه سکوت خود را شکسته و خروش زبانش صخره زمان را به زانو درآورده و ....می‌گوید ای کاش بند پوتین خشم طبیعت را سفت می‌بستم و به یاری حسین (ع) می‌شتافتم و با سیل خروشان خود صف‌آرایی دشمنان حسین (ع) را می‌بلعیدم و با قطره‌های وجود خود زانو بر لبان خشک و چاک چاک شده حسین (ع) می‌زدم و گهواره گلوی خشک علی‌اصغر می‌شدم.

آب نیز گله معلولیتش از دفاع حسین (ع) را به دادگاه عرش الهی برد که چرا هزاران فرمول آب بر شمار سپاه حسین افزوده نشد؟ اما حکم برائت دادگاه الهی آتشی بر جان یگانه مسکن آتش عالم زد، از بی آبرویی‌اش در پیشگاه چشمان بی‌تاب مادر حسین (ع) می‌گوید که خجلت زده نگاه تشنه علی‌اصغر ماند.

آری، فرات نیز این روزها حال و هوای خوبی ندارد و از شرم نظاره‌گر بودن ناله‌های کربلا بر سنگریزه‌های بستر آرمیده و نقاب بر چهره بی‌وفای خود کشیده تا بار دیگر چهره به چهره دستان بریده قمر بنی‌هاشم نشود که حتی نتوانست سنگر نیزه‌های فرودآمده بر دستان مشک به دست عباس شود.

آب که نتوانسته بود مرهم زبانه‌های شعله خیمه خاندان یتیم‌نواز کوفه  شود، شرمسار است آری، فرات نیز از شرمساری نقاب بر چهره کشیده تا بیشتر در ناله‌های فلوت غربت حسین (ع) بدمیم و این بار اشک خون بر سرزمین کربلا جاری کنیم تا سپاه اشک‌هایمان مرهم دل زهرا (س) باشد.

السلام علیک یا اباعبدالله‌الحسین اما سرود اخلاص حسین، این روزها  به ریای ظاهر رسیده، بیاییم وفای به حسین را در طبل و زنجیر و زورآزمایی حمل علم حسین به رخ نکشیم و الفبای اخلاق حسین (ع) را سرمشق دفتر زندگی خود کنیم و بر قدمگاه عدالت حسین (ع) گام بگذاریم و تارهای ساز زندگی را بر طبق نوت راهنمای حسین (ع) کوک کنیم تا تیر سه شعله گمراهی بر کالبد وجودمان فرود نیاید و شرمنده لبان تشنه علی‌اصغر 6 ماهه و شرمنده دل سوخته مادر علی‌اکبرنشویم که پر کشیدن جگر گوشه‌اش را لمس کرد و برای جاودانگی اسلام لب به ناله نگشود و فروغ اسلام را بر نیزه‌های فرود آمده بر قلب کودکانش بنا نهاد.

لبیک یا حسین، لبیک یا حسین

یادداشت از شبنم‌رخ فیروزگرانی

انتهای پیام/
برچسب ها: فرات ، شرم ، عرق ، پیشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.