سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی رویدادهای تاریخی 13 آبان 43 تا 58 در شبکه چهار

گروه سیاسی شبکه چهار به مناسبت فرارسیدن 13آبان"روز ملی مبارزه با استکبار جهانی"ویژه برنامه ای را در همین روز ساعت 16:20روی آنتن می برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، گروه سیاسی شبکه چهار به مناسبت فرارسیدن 13آبان"روز ملی مبارزه با استکبار جهانی"ویژه برنامه ای را در همین روز ساعت 16:20روی آنتن می برد.

در این ویژه برنامه، ضمن پخش و تحلیل سخنرانی تاریخی و ماندگار حضرت امام خمینی (ره) در آبان 1343، کاپیتولاسیون در دوران محمدرضا پهلوی و ریشه های آن نیز بررسی می شود.
 
گفتنی است سه حادثه تاریخی مهم از جمله: تبعید امام خمینی به ترکیه در13 آبان1343، کشتار دانش آموزان در13آبان1357 و همچنین تسخیرلانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در13 آبان1358، از دیگر مباحثی است که این برنامه آنها  را مورد مداقه قرار خواهد داد.
 
حضور محسن رفیق دوست، اسدالله بادامچیان"از مبارزان دوران انقلاب" و دکتر صادق کوشکی" عضو هیات علمی دانشگاه" در این برنامه به منظور بیان خاطراتی از سال1343 و در زمان تصویب لایحه کاپیتولاسیون شنیدنی است.
 
شایان ذکر است مصاحبه و صحبتهای برخی از نویسندگان و شخصیتهای خارجی چون: آبراهامیان، ماروین زونیس "نویسنده کتاب شکست شاهانه"و رمزی کلارک"دادستان سابق آمریکا"از دیگر آیتم های ویژه برنامه 13 آبان است.


انتهای پیام/اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.