سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،

سپاه یزیدیان در کمین جوانان ایرانی

یک کارشناس مذهبی گفت: جوانان ایرانی باید با الگوگیری از جوانان عاشورایی راه بین سپاه یزید و سپاه امام حسین را بدرستی انتخاب کنند.

حسین تقیان، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: در نهضت عاشورا شاهد هنرنمایی و حماسه‌آفرینی زن و مرد، پیر و جوان و کودک و نوجوان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌های مؤثر و فعال در این واقعه که مهمترین و سرنوشت سازترین نقش‌ها را ایفا کردند جوانان و نوجوانان بودند.

نوجوانانی چون حضرت علی‌اکبر و جعفرابن‌عقیل که در تمام حرکت‌های بزرگ اصلاح‌طلبانه و انقلاب‌های رهایی‌بخش نیز حساس‌ترین مسئولیت‌ها بر عهده‌ی نیروی توانمند جوان قرار داده می‌شود.

وی گفت: ویژگی‌های جوانان عاشورا مانند صبر و استقامت، ایمان راسخ، بصیرت و آگاهی، وفاداری، جوانمردی، رشادت، حس وظیفه‌شناسی نسبت به اسلام و مسلمانان، شجاعت و شهامت در صحنه نبرد با دشمن، اخلاق حسنه در برخورد با دیگران، پاک‌دامنی و عفاف، عشق به شهادت و ذلت‌گریزی، معرفت بالای دینی، برخورداری از آگاهی‌های سیاسی و نظامی، احیای فرهنگ نماز و فریضه امر به معروف و نهی‌ازمنکر، باید الگویی برای جوانان غیور و غیرتمند ایرانی باشد.

تقیان در ادامه افزود: صحنه عاشورا در جامعه کنونی هم وجود دارد و سپاه یزید عصر حاضر در پشت مرزهای کشور در کمین است.

جوانان ایرانی باید با کسب آگاهی‌ها و الگوگیری از جوانان عاشورایی راه بین سپاه یزید و امام حسین را به درستی انتخاب کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: برای انتخاب مسیر صحیح باید به جوانان آموخت که ائمه اطهار واسطه فیض‌الهی و ولی نعمت‌های ما هستند و با تشویق جوانان به حضور در مساجد و اماکن مذهبی و دستجات عزاداری امام حسین (ع)، جوانان را با جایگاه عاشوراییان و جایگاه لعین یزیدیان بیشتر آشنا کرد.

تقیان خاطرنشان کرد: باید زمینه عمق بخشیدن به آشنایی و مودت امام حسین و یارانش برای جوانان بیشتر فراهم شود تا آنها بتوانند در کمال آگاهی و به دور از شبهات و با چشمانی باز به دشمن یزیدی پشت کنند و در مرزبانی و حمایت از ولایت فقیه، عزت و ناموس و حضور در سپاه حسینی از هم سبقت بگیرند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سپاه ، یزیدیان ، جوانان ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.