سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتارهای عاشورایی سیدحسن نصرالله در «لبیک یا حسین»

مجموعه سخنرانی‌ها و گفتارهای عاشورایی سیدحسن نصرالله در کتابی با عنوان «لبیک یا حسین» از سوی نشر خیمه منتشر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«لبیک یا حسین» مجموعه‌ای از 15 سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در طول سال‌های 1432 تا 1435 است که به تازگی از سوی نشر خیمه تدوین و منتشر شده است. کار گردآوری و ترجمه این اثر را سیدحسین مرکبی برعهده داشته و مقدمه آن نیز به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری نوشته شده است.

زائری در مقدمه این اثر با اشاره به تأثیرگذاری سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره واقعه عاشورا بر مستعمان و بیان خاطره‌ای از تحت تأثیر قرار گرفتن شاعری مسیحی در حاشیه سخنرانی‌های وی و سرودن از امام حسین(ع)، به چرایی تدوین این اثر از سوی نشر خیمه اشاره می‌کند و می‌نویسد: سخنان و عبارات شیرین و دلنشین و در عین حال پرشور و حماسی این مرد بزرگ نه تنها بر عمق ایمان و بصیرت پیراوان مکتب اهل بیت(ع) می‌افزود، که در همان حال برای مخاطبانی دیگر از مسلمانان اهل سنت یا علوی یا درزی‌ها یا مسیحیان از طوایف متنوع در لبنان و منطقه آگاهی‌بخش و معرفت‌افزا بود ...»

به گفته مترجم عنوان اثر از قطعه‌ای تاریخی در سخنرانی راهپیمایی کفن‌پوشان اخذ شده است؛ فرازی به یادماندنی که در آن سیدحسن نصرالله به تشریح معنای «لبیک یا حسین» می‌پردازد.

در بخش‌هایی از سخنرانی‌های مندرج در این اثر که مصادف با روز عاشورای محرم سال 1435 بوده است، می‌خوانیم: «باید در این روز، یعنی روز عاشورا، روی که اباعبدالله‌الحسین(ع) در آن، به خاطر دین و و امت مسلمان جدش محمد(ص) به شهادت رسید، بر اخوت اسلامی‌مان به عنوان پیروان مذهاب مختلف اسلامی و به طور مشخص، بر اخوت اهل سنت و شیعه تأکید کنیم و بگوییم تکفیریان با همه مسلمانان مشکل دارند. شاهد بر این مطلب هم حوادث کشورهای مسلمان است و آنچه در عراق، پاکستان، افغانستان، سومالی، تونس و ... به دست این تکفیریان بر اهل سنت نیز می‌آید. ...»

«لبیک یا حسین» در 1000 نسخه و به قیمت 140 هزار ریال از سوی خیمه همزمان با ایام عزاداری سالار و سید شهیدان، امام حسین(ع)، روانه بازار کتاب شده است.

برچسب ها: نصرالله ، عاشورا ، سخنرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.