سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نشست مشترک دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی و موسسه تحقیقات صلح اسلو

میزگرد مشترک « نقش ادیان در کاهش خشونت،افراط گرائی و تروریسم »با سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ در تهران اغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛میزگرد مشترک دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران و موسسه تحقیقات صلح اسلو (PRIO)  تحت عنوان « نقش ادیان در کاهش خشونت،افراط گرائی و تروریسم »با سخنان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ در تهران اغاز به کار کرد.
 
محمد جواد ظریف  طی سخنانی در این نشست تصریح کرد:خشونت و افراطی گرائی مربوط به یک منطقه نیست و اگر امروز این خشونت و افراطی گرائی در رفتار داعش در عراق و سوریه مشاهده شده است ، این احتمال وجود دارد که این امر روزی به سایر مناطق جهان نیز سرایت کند.
 
وزیرامور خارجه کشورمان با استقبال از برگزاری چنین نشستهائی بر یافتن و طراحی استراتژی عملی برای مقابله  با پدیده خشونت و افراطی گرائی تاکید کرد.
 
بورگه برنده وزیرامور خارجه نروژ نیز در سخنان خود تاکید کرد ،سفر وزیر امور خارجه نروژ به جمهوری اسلامی ایران پس از سالها در شرایطی انجام می شود که در منطقه خاورمیانه  و بویژه در عراق و سوریه با پدیده داعش  روبرو هستیم و  این پدیده به عنوان مشکل می تواند مورد بررسی قرار گیرد .
 
وزیرامور خارجه نروژ با اشاره به تمایل کشور متبوعش برای داشتن دیالوگ با جمهوری اسلامی ایران در زمینه خشونت و افراط گرائی،بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاکید کرد.
 
بورگه برنده تاکید کرد:شخصیتهای دو کشور با برگزاری چنین نشستهائی می توانند به درک مشترک از موضوع خشونت و افراطی گرائی کمک کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، میزگرد ، نقش ، ادیان ، درکاهش ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.