سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مجلس در حاشیه بازدید از مرکز خیریه حمایت از بیماران سرطانی:

پیشرفت بهداشت و درمان کشور ملموس است/همه ایران حوزه انتخابیه من است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی ایران حوزه انتخابیه‌ من است گفت: می‌توان وجود آرامش در حوزه بهداشت و درمان را در میان مردم احساس کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در جریان سفر خود به زنجان و در حاشیه بازدید از مرکز خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه در جمع خبرنگاران درباره مجموعه مذکور گفت: اقداماتی که در این مجموعه انجام شده اعجاب آور است، کار دوستان شما در استان زنجان و استفاده از ظرفیت این تعداد خیر که تعدادشان به بیش از 30 هزار نفر می‌رسد نشان می‌دهد که بین مردم زنجان یک همبستگی جدی برای کمک به بیماران سرطانی وجود دارد و شما توانسته‌اید اعتماد مردم را در این مجموعه کسب کنید.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرکز خیریه مهرانه علاوه بر کمک به بیماران، رابطه عاطفی خوبی بین مردم ایجاد شده که خودشان در رفع مسائل مشارکت کنند که این کار ارزشمند و حساب شده‌ای است.
 
وی افزود: در مجموعه مهرانه کارهای فنی با دقت سازمان داده شده است و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گرفته که اگر کارها در چند سال آینده پیش برود این مجموعه به یک مرکز پرقدرت برای درمان بیماران سرطانی در منطقه تبدیل خواهد شد.
 
لاریجانی گفت: از همت بلند خیرین استان زنجان در جهت حل مشکلات بیماران صعب‌العلاج تشکر می‌کنم، تمهیدات خوبی برای اسکان بیماران و خانواده‌های همراه آن‌ها لحاظ شده تا به جز رنج بیماری، رنجی نداشته باشند، حتی برای بیمارانی که به تهران می‌روند محل اسکان در نظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده در مرکز درمان سرطان مهرانه نشانی از مسئولیت پذیری گردانندگان این مجموعه و برنامه‌ریزی درست آن‌ها است که صمیمانه از آن‌ها تشکر می‌کنم.
 
لاریجانی با تاکید بر ضرورت مساعدت در موضوع سرعت بخشی به تکمیل عملیات‌های اجرایی در این مرکز گفت: پیگیری‌های لازم برای تسریع در امور انجام خواهد شد.
 
رئیس مجلس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه پیگیری‌های مجلس برای قوانین حامی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه بیماری‌های خاص به چه صورت است؟ گفت: در سیستم جدید به بیماران کمک‌هایی انجام شده و می‌شود، حتما به یاد دارید در سال‌ گذشته کمک خوبی در بودجه از سوی مجلس در بخش بهداشت و درمان شد که این موضوع در لایحه دولت نبود و مجلس بودجه قابل توجهی برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان اختصاص داد که مقداری از آن شامل بیماران صعب‌العلاجی مانند بیماران دیالیزی، ام اس و سرطانی است.
 
رئیس نهاد قانون‌گذاری افزود: چون زمان مداوای بیماران صعب‌العلاج طولانی و هزینه‌های زیادی دارد تصمیم گرفته شد درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت اختصاص یابد و منابع دیگر نیز از محل هدفمندی برای انجام این مهم تامین شود که رقم قابل توجه‌ای است. وزارت بهداشت با این دو منبع می‌تواند بیماران زیادی را تحت پوشش قرار دهد.
 
وی افزود: امسال می‌توان احساس کرد که آرامش بیشتری در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، در بودجه تدابیری برای ارتقاء بخش سلامت اختصاص خواهد یافت.
 
لاریجانی ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های وزارت بهداشت از کارهای انجام شده بودجه به بخش بهداشت اختصاص داده می‌شود. رئیس مجلس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در حوزه انتخابیه خود نیز کار مشابهی مانند احداث مرکز حمایت از بیماران سرطانی مهرانه انجام می‌شود؟ گفت: همه ایران برای من حوزه انتخابیه‌ام است، هر کجا که بتوان فکرهای صحیحی مانند احداث مرکز درمان بیماران سرطانی مهرانه پیاده کرد حمایت می‌کنم و انتقال همچنین موضوعاتی به تمامی استان‌ها مورد حمایت من است.
 
انتهای پیام/    

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.