سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستين آفرين‌واره ماه محرم در زنجان شروع به كار كرد

مراسم افتتاحيه دبيرخانه نخستين آفرين‌واره ماه محرم با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد استان زنجان برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان؛ ناصر مقدم در مراسم افتتاحیه دبیرخانه نخستین آفرین‌واره ماه محرم كه در تاریخ 7 آبان برگزار شد با اشاره به اینكه جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه نویسی و عكس ازتاریخ 11 آبان شروع به كار می كند، اظهار كرد: این آفرین‌واره با محوریت مراسم عزاداری حسینی در حسینیه اعظم، تكیه ارمغانخانه و عزاداری امام حسین(ع) در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه استان زنجان نخستین استانی است كه برای برگزاری آفرین‌واره اقدام می‌كند، ابراز كرد: استان زنجان با برگزاری آفرین‌واره در صدد ثبت سنت‌های عزاداری ماه محرم در استان زنجان بوده است.

مقدم در راستای تلاش برای ارتقاء كیفیت جشنواره عنوان كرد: تلاش شده داوران جشنواره از بین فیلم‌سازن و عكاسان برجسته‌ی كشور انتخاب شوند.

وی با توجه به حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) افزود: اجرای آفرین‌واره و ثبت وقایع در قالب عكس، فیلم و نوشتن فیلمنامه ، عزاداری‌های استان زنجان را برای نسل‌ها و زمان‌های آینده ماندگار می‌كند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینكه در كنار نشان دادن حسینیه اعظم ، برگزاری نخستین آفرینواره ماه محرم در استان زنجان سبب فعال شدن عرصه هنر می‌شود، بیان كرد: دشمنان اسلام در تلاش‌اند مردم مسلمان را فریب دهند اما فعالیت‌های هنری می‌تواند در ترویج وقایع ماه محرم و عزاداری مردم مؤثر واقع شود.


وی خاطرنشان كرد: امسال برای نخستین بار آفرینواره ماه محرم در استان زنجان اجرا می‌شود و در تلاشیم در سال‌های آینده نیز این جشنواره به شكل مستمر فعالیت خود را ادامه دهد.

گفتنی است نخستین آفرینواره‌ی محرم، آیین آینه از تاریخ 26 الی 28 آذر ماه در شهر زنجان برگزار خواهد شد و فیلم‌سازان، فیلم‌نامه نویسان و عكاسانی كه در این رویداد ثبت نام كرده‌اند ، آثار خود را از تاریخ 10 الی 14 آبان ماه در جریان برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شهر زنجان تهیه خواهند كرد.


انتهای پیام/رس


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.