سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داعش و ابولا، دستاوردهای آمریکا برای جهان

با اندکی تامل در نحوه ظهور "ابولا و داعش" قضایای پنهانی آشکار می گردد که توجه را به اقدامات جدید داعش و تهدیدات بیماری ابولا که در خدمت به امیال سلطه گرانه ی آمریکا، زندگی مردم را به هدر می دهند، جلب می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الثوره"؛ هیچ موضوعی در رسانه های خبری جهان، جز هشدار در خصوص بیماری ابولا، بیشتر از موضوع داعش مطرح نیست؛ چرا که هر دو نوع این وباها، در نحوه ظهور، تحول و نتیجه، شبیه هم هستند و هر دو دستاورد دستگاه اطلاعاتی آمریکاست.

با اندکی تامل در نحوه ظهور "ابولا و داعش" قضایای پنهانی آشکار می گردد که توجه را به اقدامات جدید داعش و تهدیدات بیماری ابولا که در خدمت به امیال سلطه گرانه آمریکا، زندگی مردم را به هدر می دهند، جلب می‌کند.

شاید کسی بگوید: آمریکا، مادامی که فعالیت اساسی اش، بر خاورمیانه تمرکز دارد و گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، خواسته های آن را برآورده می سازند، چه نیازی به انتشار ویروس "ابولا" دارد؟

با صرف نظر از هزینه مالی که انتشار این بیماری برای آمریکا داشته، ولی در مقابل، خدمت رسانه ای بسیار ارزشمندی برای اطلاعات آمریکا داشته است؛ چراکه انتشار این ویروس و گرفتار شدن پرستار آمریکایی به این بیماری، موجب شده تا شهروندان آمریکایی از پیگیری آنچه در خاورمیانه روی می دهد و دولت آمریکا جهت اهداف سیاسی خود در این منطقه و جهان انجام می دهد، باز مانند. 

تا این لحظه و علی رغم تاکید بسیاری از سیاستمداران بر جسته و مراکز پژوهشی، مبنی بر اینکه دولت آمریکا هیمنه ی خود بر جهان را از دست داده، ولی این کشور همچنان سعی در سلطه‌گری و مقابله با قدرت های بزرگی چون روسیه و چین دارد و متاسفانه، مردمان منطقه ما، باید تاوان این رقابت و سلطه گری را بپردازد و البته مناطق دیگر مانند آفریقا، نقشی کمکی دارند و چه بسا زود باشد که این منطقه نیز وارد معرکه شود.

تنها جای خالی در این درگیری و نزاع، آن است که هنوز دامنگیر بازیچه های آمریکا در منطقه، بویژه ترکیه و کشورهای حاشیه ی خلیج فارس نشده است.

تمام شاخص ها، نشان از آن دارد که این نزاع به زودی پایان نخواهد پذیرفت و عاملی که می‌تواند موازنه معادلات را برهم بزند، کشیده شدن آتش این درگیری‌ها به داخل کشورهای وابسته به آمریکاست.

هر کس در خصوص مسئولیت آمریکا در اشاعه ی ویروس ابولا تردید دارد، خواندن دست نوشته پرفسور "سیریل برودریک"، متخصص بیماری های گیاهی، در خصوص دخالت آمریکا در انتشار ویروس بیماری ابولا که موسسه نظامی آمریکا آن را در لیست سلاح بیولوژیک خود گنجانده است و نیز اعتراف وزیر خارجه سابق این کشور، "هیلاری کلینتون" مبنی بر تشکیل گروه تروریستی داعش توسط سازمان اطلاعات آمریکا را مرور کند، شک او برطرف خواهد شد؛ البته این اولین باری نیست که امریکا از تروریسم و وبا برای حفظ منافع و امنیت خود استفاده می کند.!!!



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.