سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب"طراحی پیاده راه‌ها در شهر تهران "منتشرشد

بررسی مسائل ومشکلات پیاده روهای تهران موجب شدتامرکزمطالعات و برنامه‌ریزی شهرتهران با تمرکز برنیازهای اجتماعی پیاده روها، اقدام به انتشار کتاب دانش شهر به نام "طراحی پیاده راه‌ها در شهر تهران" کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ در این کتاب، یک آسیب شناسی از وضعیت موجود از فضاهای شهر تهران درد و بخش مدیریتی و اجرایی صورت گرفته است. در بخش مدیریتی یک مقایسه تطبیقی از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران (دوچرخه و عابر پیاده‌) با دو نمونه خارجی انجام شده است و برای بخش اجرای از صاحب‌نظران، مطالعات کتابخانه‌‌ای و میدانی استفاده شده تا بتوان یک آسیب‌شناسی دقیق از مشکلات شهر تهران در بعد اجزایی پیاده‌روه‌ها به دست آورد.

در تألیف این کتاب سعی شده است فضاهای شهری باکیفیت، انسان و نیازهایش مدنظر قرار گیرد و بر این اساس، یک نظام سلسله مراتبی از نیازهای عابران در رد‌ه‌های سنی متفاوت (کودکان، نوجوانان، سالخوردگان و معلولان) از پایین‌ترین سطح که ایمنی است تا بالاترین سطح که نیازهای زیباشناختی و اجتماعی تدوین شده است.

علاقمندان می‌توانند برای استفاده ازاین کتاب به پرتال مرکزمطالعات وبرنامه‌ریزی شهر تهران به نشانی rpc.tehran.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، تهران ، پیاده روها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.