سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمایت ده‌ها تن از ساکنان یک شهر لیبی از "ابوبکر بغدادی"

ده ها تن از ساکنان شهر "درنه" لیبی به خلیفه خود‌خوانده داعش اعلام وفاداری کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری گزارش داد که طبق ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و نیز سخنان ساکنان شهر درنه لیبی، ده ها تن از ساکنان شهر درنه در شرق لیبی اعلام وفاداری به "ابوبکر بغدادی" رهبر گروه تروریستی داعش کرده اند.

طبق اعلام این خبرگزاری، در ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی حدود 50 نفر که در شهر درنه لیبی تجمع کرده اند اعلام حمایت از بغدادی که خود را خلیفه نامیده است، کرده اند.

رویترز به نقل از یکی از ساکنان شهر درنه لیبی اعلام کرد که وی صحت این ویدیوها را تأیید کرده است.

در این ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی جوانانی نشان داده می شود که در پشت ماشین هایی در خیابانهای درنه حرکت می‌کنند و پرچم داعش را به اهتزاز در می آورند.
گفتنی است، مقامات لیبی در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن لیبی، به سبب تهدید‌های نیروهای افراطی، نتوانستند در این شهر انتخابات برگزار نمایند.

همچنین شایان ذکر است که کشورهای غربی و نیز همسایگان لیبی از این مسأله اظهار نگرانی می‌کنند که داعش تلاش داشته باشد از اوضاع آشفته کنونی لیبی استفاده نماید.

از سوی دیگر سخنگوی ارتش لیبی روز گذشته اعلام کرد که ارتش برای انجام عملیاتی گسترده برای حمله به مناطقی که گروه های مسلح در بنغازی در آنجا می‌باشند، آماده شده است.

سرهنگ "احمد المسماری " سخنگوی ستاد کل ارتش لیبی روز گذشته اعلام کرد که ارتش توانسته بر محورهای شرقی و جنوبی بنغازی مسلط گردد.

وی گفت: شهر بنغازی هم اکنون در کنترل ارتش است و نیروهای رادیکالی چاره ای جز تسلیم خود و یا مرگ در صورتی که بخواهند سلاح هایشان را بسوی ارتش نشانه بگیرند، ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: ارتش در حال آماده شدن برای ورود به منطقه های صابری و لیثی در مرکز بنغازی که مسلحانی که از خانه هایشان فرار کرده اند به این مناطق پناه برده اند، می‌باشد.

گفتنی است، منطقه "صابری" و برخی مناطق دیگر در مرکز بنغازی از صبح روز پنج شنبه شاهد درگیری‌های شدید و خیابانی بوده است که طبق اعلام منابع پزشکی و نظامی در روز گذشته، 36 نفر طی این درگیری ها کشته شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.