سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب نماد عاشورا در میدان امام حسین

رئیس اداره زیبا سازی شهرداری منطقه 7 از نصب اثر ححمی نماد عاشورا در مقابل مسجد میدان امام حسین(ع) با هدف یادآوری مظلومیت امام حسین(ع) خبر داد.

 شهرام یاسمی رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 7 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از نصب اثر حجمی نماد عاشورا در مقابل مسجد خبر داد و گفت:‌این اثر از برنز ساخته شده است که ارتفاع آن 4.5متر است.

وی با اشاره به این که شناخت اهل بیت و ویژگی‌های برجسته ایشان مسئولیت‌ ما را بیشتر می‌کند گفت:‌در این ماه باید به خوبی هدف نهضت عاشورا و فرهنگ حسینی را برای آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تعیین و تشریح شود.

وی در ادامه از نصب 300تخته پرچم سیاه با مضامین یا حسین(ع) نصب پرچم مشکی در میدان سپاه به ابعاد 12.5در 23 متر مربع، نصب دو تخته پرچم سیاه در میدان امام حسین(ع) و همچنین نصب 10هزار متر ریسه مشکی در سطح نواحی پنج گانه و میادین اصلی و محورهای شریانی منطقه خبر داد و گفته می‌شود از جمله اقدامات اداره زیباسازی منطقه در حلول ماه محرم بوده است.

یاسمی در پایان خاطر نشان کرد: برجسته نمودن عناصر حماسه و عزت منطق و عاطفه در قیام عاشورای حسینی را تأکید بر حفظ و آداب ویژ‌ه‌های سنتی و مداحی در عزای حسینی دانست و همچنین به تعامل و مشارکت به ویژه با مساجد، حسینیه‌ها و هیئات‌های مذهبی و دانشجویی و دانش آموزان دانست که باید به آن بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماد ، عاشورا ، امام حسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.