سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بمباران روستاهای شمال شبه جزیره سینا

در ادامه اقدامات مصر برای ایجاد منطقه حائل در شبه جزیره سینا، شاهدان عینی در این منطقه از بمباران روستاهای شمال شبه جزیره سینا در شب گذشته خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، این شبکه در خبری به نقل از شاهدان عینی در شبه جزیره سینا نقل کرد که شب گذشته بالگردهای آپاچی، تعدادی از روستاهای شمال شبه جزیره سینا را بمباران کردند.

الجزیره به نقل از ساکنان این مناطق اعلام کرد که صدای چندین انفجار را در برخی روستاها از جمله "تومه" "مقاطعه" و "مهدیه" شنیده شده است.

همچنین الجزیره به نقل از برخی منابع دیگر اعلام کرد که بالگردهای آپاچی اقدام به بمباران مناطق شرق رفح که پیشتر به منظور ایجاد منطقه حائل تخلیه شده بود، کرده‌اند.

در تصاویری که بدست این شبکه رسیده، نیروهای ارتش مصر با استفاده از سگ‌های پلیسی تلاش می‌کنند تا ساکنان نوار مرزی سینا با غزه، را به منظور تخریب خانه‌هایشان از این مناطق بیرون کنند.

گفتنی است، ارتش مصر از روز چهارشنبه اقدام به تخلیه ساکنان شهرهای رفح و شیخ زوید در مرزهای سینا با نوار غزه فلسطین به منظور ایجاد منطقه حائل در امتداد نوار مرزی سینا با نوار غزه کرده است.

این اقدامات ارتش مصر پس از آن صورت می‌پذیرد که در 24 اکتبر ماه گذشته میلادی، در حمله به یک ایست بازرسی در شمال سینا، 31 تن کشته و 30 تن از نیروهای ارتش طبق آمار رسمی مجروح شدند؛ چیزی که سبب شد تا رئیس جمهوری مصر اعلام سه روز عزای عمومی کند و در مناطقی در شمال سینا اعلام حالت فوق العاده به مدت سه ماه نماید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.