سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلجوقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

توسعه زیر ساخت خدمات پایه در روستاهای کشور ماموریت سازمان فناوری اطلاعات

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان سازمان توسعه‌ای باید به همکاری بخش خصوصی زیر ساخت اطلاعات پایه را در روستاهای کشور فراهم کند.

خسرو سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که توسعه ICT کشور یکی از ماموریت‌های محور بیشترآن توسعه کشور است گفت: مسئولیت فناوری اطلاعات به وزارت ارتباطات محول شده و ما به عنوان سازمان فناوری اطلاعات محرک انجام این فعالیت هستیم.
 
وی با اشاره به  این که 5ماموریت در اختیار سازمان فناوری اطلاعات پیش بینی شده افزود: هر کدام از این ماموریت‌ها به گونه‌ای است که همه سازمان‌های دیگر وزارت ‌خانه های کشور باید با هم همکاری کرده تا مقدمات توسعه کشور فراهم شود.
 
سلجوقی اظهار کرد: اولین ماموریت اجرای شبکه ملی اطلاعات است که هرچه زودتر راه اندازی شود و گردش اطلاعات در داخل اتفاق بیافتد و از اینترنت داخل استفاده شود.
 
وی تصریح کرد: ماموریت‌ دوم بحث توسعه محتوا تحت عنوان نهضت تولید محتوا مطرح است تا بتوانیم خط زبان را در محیط رایانه‌ای قرار دهیم خط زبان فارسی در اینترنت توسعه دهیم.

سلجوقی موضوع کار آفرینی و اشتغال را ماموریت دیگر عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور کشور وعده 30هزار ایجاد شغل را داده‌اند و در سال‌های ‌آینده هم سالی 100هزار پیش بینی شده که موتور توسعه آن باید کارآفرینی باشد.
 
وی توسعه خدمات پایه دار در  مناطق محروم را ماموریت چهارم عنوان کرد و اظهار کرد:‌ سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری بخش‌های دیگر باید بتوانند زیر ساخت اطلاعات پایه را در روستاهای کشور و مناطق محروم فراهم کند تا روستاییان، سرویس خود را در محل کار خود دریافت کنند.
 
سلجوقی به فعالیت دولت الکترونیک خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد دولت الکترونیکی، هر کدام از سازمان‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند باید بروند به سمتی که بخش عمده این خدمات از طریق اینترنت و شبکه انجام شود و پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، اطلاعات و خدمات به طور مستقیم از این شبکه دریافت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اطلاعات ، روستا ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.