سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اعلام کرد:

آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری در فریدونکنار فرود آمد

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران اعلام کرد: آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری، بامداد روز گذشته در تالاب فریدونکنار فرود آمد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، محمدعلی اله قلی کارشناس حیات وحش و فعال محیط زیست با تایید این خبر گفت: این هفتمین سال متوالی است که این درنای سیبری که جنسیت آن نر است، مهاجرت زمستانه خود را به تنهایی انجام می‌دهد و وارد ایران می‌شود.
 
در زمستان سال 1386 سه عدد درنای سیبری وارد تالاب‌های منطقه فریدونکنار شدند که متاسفانه یکی از درناها بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.
 
یک سال بعد در زمستان سال 1387 دو عدد درنای سیبری باقیمانده که یکی از آنها امید و دیگری یک درنای ماده بود مجددا به فریدونکنار مهاجرت کردند که در آن سال نیز درنای سیبری ماده در نزدیکی دامگاه ازباران بر اثر شلیک گلوله از بین رفت.
 
البته مسئولان محلی محیط زیست هرگز مرگ درنای ماده بر اثر شلیک گلوله را تایید نکرده و اعلام نمودند که درنای ماده ناپدید شده است.
 
جمعیت شرقی و غربی درنای سیبری سال‌هاست که از یکدیگر جدا شده و مسیرهای مهاجرت کاملا متفاتی را انتخاب نموده اند. جمعیت شرقی درنای سیبری در فصل زمستان به شرق آسیا مهاجرت می‌کنند و جمعیت غربی درنای سیبری در گذشته وارد ایران می‌شده‌اند.
 
این درنای نر (امید) در واقع آخرین بازمانده جمعیت غربی درنای سیبری به شمار می‌رود که پس از مرگ درنای ماده از زمستان سال 1387 هفت سال پیاپی است که به تنهایی مهاجرت زمستانه خود را انجام داده و وارد تالاب‌های فریدونکنار می‌شود.
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.