سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل صندوق توسعه صنايع دريایی خبر داد

پرداخت تسهیلات 500 میلیون تومانی برای تعمیرات کشتی

مديرعامل صندوق توسعه صنايع دريایی گفت: مالکان کشتی با تاييد ياردهای تعميراتی 500 ميليون تومان تسهيلات دريافت می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، حسين فاضل گفت: ياردهايي که مورد تأييد صندوق توسعه صنايع دريايي قرار گرفته‏ است و شرايط لازم براي تعمير شناور را دارد  ومي‏تواند مالکان شناور را براي دريافت تسهيلات 500 ميليون توماني تعميرات شناور به صندوق معرفي کند.

وي در ادامه گفت: مدت بازپرداخت اين تسهيلات دو ساله و با نرخ 14 درصد است.

حسين فاضل هدف از اين طرح را توسعه صنعت تعميرات شناور در کشور اعلام کرد و افزود: بايد به تدريج بازارهايي شکل بگيرد که ياردهاي تعميراتي کشور بتواند از نظر زمان انجام تعميرات، قيمت و کيفيت، بهتر از رقباي منطقه‏اي خود شود.

وي ادامه داد: به همين منظور و بر اساس آئين‏ نامه هاي صندوق، ياردها به صورت دوره‏ اي و سالانه مورد بازديد قرار مي گيرد و توانمندي آنها از جنبه‏ هاي مختلف سنجيده مي ‏شود و در صورت داشتن شرايط ، امکان معرفي مالکان براي دريافت تسهيلات را خواهد داشت.

فاضل گفت: بهبود وضعيت خدمات دهي ياردها نيازمند بهبود مواردي مانند  زيرساخت و توان نيروي انساني است.

مدير عامل صندوق توسعه صنايع دريايي با بيان اينکه توانستيم برخي از بانک‏ها را با ادبيات دريايي آشنا کنيم، تصريح کرد: هم‏ اکنون برخي از بانک‏ها حاضر است شناور را به عنوان وثيقه بپذيرد.

وي اظهار اميدواري کرد اين فرآيند به تدريج در کشور فراگير شود.

وي در ادامه افزود: همچنين صندوق توسعه صنايع دريايي طرحي را جهت استفاده از تسهيلات براي ساخت شناور از محل منابع صندوق توسعه ملي در دست اجرا دارد که پس از بررسي اهليت فني متقاضيان و با همکاري ارگان‏هاي تخصصي ، متقاضي مي‏تواند از محل منابع صندوق توسعه ملي و با نظارت فني صندوق توسعه صنايع دريايي، در ياردهاي مورد تأييد صندوق، کشتي خود را بسازد.

فاضل تسهيلات منابع پيش بيني شده براي اين طرح را به ميزان 400 ميليون دلار در چهار سال اعلام کرد و گفت: نرخ اين تسهيلات در بخش ارزي 6 درصد و از محل منابع صندوق توسعه ملي است که براي ساخت شناورهاي فراساحلي در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.