سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اتاق اصناف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

اصلاح قانون لازمه واگذاری کار اصناف به خودشان /تنها ساماندهی بازار به دست اصناف است

فاضلی با اشاره به واگذاری کار اصناف به خودشان توسط دولت گفت: دولت در این راستا حرکت کرده که کار مردم را به خودشان بسپارد اما هنوز ساختارها و زیرساخت‌های مناسب برای آن فراهم نیست.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واگذاری کار اصناف به خودشان توسط دولت گفت: دولت در این راستا حرکت کرده که کار مردم را به خودشان بسپارد اما هنوز ساختارها و زیرساخت‌های مناسب برای آن فراهم نیست.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث تأمین حقوق بازرسی در اصناف با مشکل مواجه هستیم و قانون تبصره 7 ماده 72 قانون نظام صنفی در بحث گرفتن جرائم بخشی از آن را به اصناف بخشی دیگر را به دولت و بخشی دیگر را به تعزیرات حکومتی سپرده است.

رئیس اتاق اصناف تأکید کرد: قانون‌گذار تعریفی در باب دادن حقوق دارد که باید اصلاح شود و دولت تا امروز کمک کرده اما کافی نبوده است.
فاضلی ادامه داد: در حال حاضر تنظیم بازار بر عهده اتاق اصناف نیست بلکه تنها سامان‌دهی بازار در دست اصناف است چرا که اصناف نه واردکننده و نه تولیدکننده هستند.

وی گفت: در بخش بازرسی یقینا اتاق اصناف پروژه‌های تکمیلی را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌دهد واین پروژه‌ها در برنامه 60 ماده‌ای اتاق اصناف به دولت اعلام شده است.

رئیس اتاق اصناف افزود: آمادگی کامل داریم تا این مسئولیت را قبول کنیم و با توجه به رویکرد تعاملی دولت امیدواری بتوانیم در ساماندهی بازار موفق باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ، اصناف ، قانون ، اصلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.