سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقلال اقتصادی در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی و استقلال در حوزه‌ی اقتصادی کشور خواهد شد.

ابراهیم رزاقی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی استقلال در اقتصاد تعریف و برای کشور ما وابسته نبودن بر درآمد‌های نفتی است.

بنابر اندیشه‌های امام راحل (ره) کشور نباید مصرف کننده کالا‌هایی باشد که در داخل تولید نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: کشور ما در سال 1367 به میزان 12 میلیارد دلار نیاز ارزی برای واردات داشته که این رقم برای سال 1392 به 50 میلیارد و 818 میلیون دلار رسیده است.

ابراهیم رزاقی در ادامه تصریح کرد: در شرایط حاضر ادامه بدون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ممکن نیست، همچنین توجه به اینکه چه اقلامی وارد کشور شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا بسیاری از کالاهای وارداتی در داخل کشور امکان تولید دارد .

این کارشناس اقتصادی در ادامه به بیان مشکلات ایجاد شده به دلیل تبعیت نکردن از این سیاست پرداخت و گفت: بیکاری یکی از مهمترین آثار این سیاست بوده است.

اقتصاد ایران در 25 سال گذشته موفق به ایجاد 13 الی 14 میلیون شغل شده است که بر اساس ضوابط سازمان ملل متحد باید 120 میلیون شغل ایجاد می‌شد.

وی در ادامه اظهار داشت: نظام اقتصادی ما بر اساس سرمایه داری لیبرال عمل شده به گونه‌ای که سرمایه‌های عظیم کشور در مسیر دلالی و فروشندگی قرار گرفته و در این صورت هیچ کالایی از افزای قیمت در امان نخواهد بود.

ابراهیم رزاقی در پایان به بیان راه حل مشکلات پرداخت و گفت: تعداد زیادی از مردم ما آماده‌ی حرکت مقاومتی و استقلال بخش اقتصادی کشور هستند. کافی است به تولید در کشور اهمیت داده شود تا از این طریق واردات و نیاز به ارز وارداتی را کاهش دهیم، به اصول مالیاتی در کشور پایبند باشیم، فضایی را در کشور ایجاد کنیم که استفاده از کالای خارجی ننگ به حساب آید، واردات محدود به کالاهای خاص در شرایط سخت شود که این اقدامات با رفتارهای جهاد گونه و با عظم ملی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومت ، وابستگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.