سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

توجه به حوزه گردشگری آذربایجان غربی مهم‌ترین راهکار حل بیکاری است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: توجه به حوزه گردشگری آذربایجان غربی مهم‌ترین راهکار حل بیکاری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حسین امامی اظهار کرد: در حال حاضر 212 میلیون نفر در سطح جهان در زمینه گردشگری فعال بوده و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان، این توانمندی می‌تواند تا حد قابل توجهی مسائل و مشکلات بیکاری جوانان آذربایجان غربی را حل و فصل کند.

امامی با اشاره به مقرون به صرفه بودن حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از جمله حوزه‌هایی است که می‌توان با کمترین هزینه بیشترین بهره لازم را از آن برد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما در استان به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: پیست اسکی خوشاکو ارومیه مسافران زیادی در روزهای تعطیل پذیرا بوده و این مکان می‌تواند زمینه‌ها را برای اشتغال‌ جوانان ایجاد کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: با توجه به افزایش آمار بیکاری در استان باید از طرق مختلف این شرایط را بهبود داد، توجه به مسائل گردشگری و جاذبه‌های استان یکی از این راهکارها است.

امامی با اشاره به غفلت مسئولان در خصوص شناسایی جاذبه‌های گردشگری استان، افزود: توجه مسئولان در حوزه‌های گردشگری که شامل، روستاگردی، طبیعت‌گردی و توریسم‌درمانی است تا حد قابل توجهی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان این مرز و بوم را فراهم کند.

وی با اشاره به همسایگی آذربایجان غربی با سه کشور، این واقعه مهم‌ترین فرصت برای جذب گردشگران این سه کشور عنوان کرد و افزود: اگر ما بتوانیم زمینه‌های لازم را برای جذب گردشگران خارجی فراهم کنیم زمینه اشتغال جوانان و همچنین وضعیت اقتصادی استان را بهبود بخشیده‌ایم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: ما باید با الگو قرار دادن کشورهای پیشرفته شاه کلید پیشرفت آنان را به دست آوریم تا بتوانیم آن را در استان خود پیاده‌سازی کنیم.

 پیست اسکی خوشاکو در 30 کیلومتری غرب ارومیه واقع شده و تنها پیست اسکی استان است، این پیست که یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌غرب ایران به شمار می‌رود، این پیست دارای امکانات بالقوه‌ای از قبیل کوه‌هایی با شیب مناسب، چشم‌انداز زیبا و ... است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، گردشگری ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.