سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

داوری نخستین آفرینواره کشور از داوران ملی و بین‌المللی انتخاب می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت :برای داوری نخستین آفرین‌واره کشوراز داوران ملی و بین‌المللی انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت :نخستین آفرینواره محرم با عنوان «آئین آینه» در زنجان با محوریت حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و تعزیه‌خوانی ارمغانخانه استان برگزار می‌شود و علاقمندان در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس اقدام به تولید فیلمنامه و عکس می‌کنند.

مقدم هدف از برگزاری آفرینواره "آئین آینه" را توسعه و ترویج فضائل اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و افزود: مراسم اختتامیه آفرینواره، اواخر ماه صفر در زنجان برگزار می‌شود و در برگزاری آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن سینمای جوان زنجان مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه برای داوری آفرینواره از داوران ملی و بین‌المللی انتخاب می‌شود، تصریح کرد: در بخش فیلم رضا میرکریمی، کیانوش عیاری و مجتبی راعی به عنوان داوران حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تاریخ صدراسلام اظهار کرد: قیام خونین امام حسین(ع) به عنوان تاریخ عطف اسلام در جامعه اسلامی مطرح است.

مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه دشمنان اسلام به دنبال فریب افکار عمومی هستند، هنرمندان باید زیبایی‌های قیام امام حسین(ع) را با بهره‌گیری از زبان هنر به تمام علاقمندان به اسلام و مکتب امام حسین (ع) معرفی کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه دین اسلام، دین مهربانی است افزود: دشمنان اسلام در تلاشند که دین اسلام را یک دین خشن معرفی کنند و ما در مواجهه با این هجمه باید اسلام رحمانی را معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد:امیدواریم با برگزاری آفرینواره "آئین آینه" بتوانیم برنامه ای در شان ماه محرم داشته باشیم و نیز در راستای احیای ارزشهای عاشورا قدم برداریم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: آفرینواره ، داوران ، ملی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.