سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

صادرات دام ازکردستان به بازارهای جهانی

مدیرکل دامپزشکی کردستان از صادرات 90 هزار رأس دام از کردستان به بازار‌های جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، کامران زیباکردار در جلسه بررسی وضعیت صادرات دام در کامیاران گفت:امسال 90 هزار رأس دام  از کردستان به سایر کشورهای جهان خبر صادرمی شودکه از این میزان تا کنون 6 هزار رأس صادر و 10 هزار رأس دیگر در قرنطینه نگهداری می شوند.

وی افزود:استان کردستان در بخش دام سبک و دام سنگین و به‌خصوص در خصوص طیور طی چند سال گذشته توسعه فوق‌العاده بالایی داشته است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و به منظور ارتقای سلامت و کیفیت محصولات دامی، قبل از هرگونه بارگیری از دام‌ها تست‌های سل، برسلوز، شاربن و آزمایش تیلریوزو و پلاک‌کوبی به‌عمل آمده است.

زیباکردارگفت:صدور مجوز صادرات 90 هزار رأس دام طی سال 93 از کردستان به سایر کشورها و تحقق 100 درصدی این مهم در طول سال جاری صورت گرفته است که در حال حاضر بیش از 10 هزار رأس دام در قرنطینه برای انجام اقدامات لازم بهداشتی و صدور به بازارهای جهانی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: زیباکردار صادرات دام به کشورهای خارجی را بسترساز رونق اقتصادی در استان دانست و افزود: این مهم می‌تواند موجب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در عرصه دام شده و نشان از سطح بالای رعایت بهداشت در داخل کشور و به تبع آن در داخل استان باشد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در پایان گفت: صادرات این استان تنها مختص به  دام نیست و کردستان در بحث خوراک دام و تخم‌مرغ نیز در حال صادرات به کشورهای خارجی است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: صادرات ، دام ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.