سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام زمان تحويل گرفتن نخستين فروند از ناوهای ميسترال توسط روسیه

دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه گفت فرانسه قرار است چهاردهم نوامبر یک فروند ناو میسترال را به کشورش تحویل دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ روگوزین گفت : «موسسه "روسوبورون اکسپورت"  که مسئولیت صادرات تسلیحات روسیه را بر عهده دارد، دعوت نامه ای به تاریخ چهاردهم نوامبر از فرانسه دریافت کرده است مبنی بر اینکه پاریس در بندر "سن نازر" با حضور سیصد و شصت نظامی نیروی دریایی روسیه نخستین فروند ناو میسترال به نام (ولادیووستوک) را به روسیه تحویل می دهد و دومین فروند از این ناوها را نیز به آب می اندازد.»
به گزارش  از پاریس، این در حالی است که ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه گفت فرانسوا اولاند رییس جمهور کشورش تصمیم خود را در مورد تحویل ناو میسترال، در یکی از روزهای ماه نوامبر عملی خواهد کرد.

قرارداد فروش ناوهای میسترال که بالگرد حمل می کنند، در ژوئن دو هزار و یازده در زمان ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی میان فرانسه و روسیه به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون دلار منعقد شد. اما تحویل این ناوها به سبب بحران اوکراین و اینکه غربی ها روسیه را در این بحران مقصر می دانند، بحث و جدل های زیادی به پا کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.