سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی اکبر صالحی:

دشمن از اقدام تخریبی علیه تاسیسات هسته‌ای کشور استفاده می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دشمن از اقدام تخریبی علیه تاسیسات هسته‌ای کشور استفاده می‌کند و مجموعه سازمان انرژی اتمی توانسته مقابله جانانه‌ای با پدیده‌های شومی چون ویروس استاکسنت کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در همایش سالانه پدافند غیرعامل که عصر امروز در سازمان انرژی اتمی کشور  برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین در رابطه با کاربرد پدافند غیرعامل اظهار داشت: در اکثر کشورهای اروپایی ساختمان‌های دولتی و مجتمع‌های مسکونی به طور حتم باید به گونه ای ساخته شود که پدافند غیرعامل در بطن ان به کار گرفته شده باشد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در کشورمان بحث پدافند غیرعامل به صورت شعاری نباشد و وسیع‌تر دیده شود وبه ان توجه شود زیرا پدافند غیرعامل بر حفظ جان و مال هموطنان کمک شایانی می‌کند و هر مقدار وسیعتر به این موضوع بنگریم ارزش آن را دارد از همین جهت باید پدافند غیرعامل را در تمامی عرصه‌ها پیش بینی و لحاظ کنیم که سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور به عنوان متخصصی بی بدیل در این عرصه فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با "ویروس استاکس‌نت" بیان داشت: وزیر مخابرات دولت دهم گزارشی از این ویروس را که وارد صنعت کشور شده بود در هیات دولت دهم ارائه داده بود از همین جهت ما باید حواسمان را بیشتر جمع می کردیم که این ویروس وارد تاسیسات هسته‌ای نشود که با تست کردن‌هایمان باعث یک حرکتی نو در این حوزه شد و به ما نشان داد که نباید بی‌تفاوت عمل کنیم که این بیدارباش اثرگذاری در کشور ما بود.

علی اکبر صالحی ادامه داد: مجموعه سازمان انرژی اتمی توانسته مقابله جانانه ‌ای با این پدیده شوم کند و دشمن از هر اقدام تخریبی برای ضربه زدن به صنعت هسته ای ما می‌کند اما با تمامی این تلاش‌ها صنعت هسته ای کشور پابرجاست و حساسیت و توجه ما بالا رفته است به همین جهت این تحرکات عمق، فهم و برداشت ما را از این تجهیزات بیشتر کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه پدافند غیرعامل می تواند به خوبی ایفای نقش کند و سدی مقابل هجمه‌های دشمنان باشد و باید با توجه به تجربه خود بیشتر به آن توجه کنیم تا در تمامی بخش‌های جامعه توسعه یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، انرژی ، اتمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.