سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبویان در همایش استکبار ستیزی:

5+1 از سر ضعف پای میز مذاکره با ایران نشسته است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز آمریکا و کشورهای 1+5 پای میز مذاکره آمده‌اند از سر ضعف سر میز این مذاکرات نشسته‌اند. اگر نگاهی به گذشته داشته باشید می‌بینید که در هیچ جایی آمریکا در سیاست‌های خود موفق نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سید محمود نبویان در همایش استکبارستیزی که عصر امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد،  با بیان اینکه ایکاش محمود نیلی احمدآبادی هم به عنوان سرپرست دانشگاه تهران در این همایش حضور داشتند، گفت: آیا با مذاکرات می‌توانیم مشکلمان را حل کنیم باید عرض کنم که هیچ وقت این مشکل حل شدنی نیست.  می‌دانیم که مشکل ما با آمریکا و کل دنیای مدرن سر بحث هسته‌ای نیست. چرا که در جنگی که این‌ها به ما تحمیل کردند ما بحث هسته‌ای نداشتیم بحث هسته‌ای ما 11 تا 12 سال است که مطرح است و آنها خودشان هم می‌دانند که ما بمب اتم نداریم و این در حالی است که همسایگانمان مانند پاکستان بمب اتم دارد اما کسی با آن کار ندارد.  
 
نبویان اظهار داشت: اولین نکته‌ای که بنده می‌خواهم عرض کنم این است که قرآن کریم می‌فرماید: "جنگ جنگ اسلام است و کفر" آمریکا چه زمانی دست از سر ما برمی‌دارد قرآن کریم می‌فرماید: هیچ وقت. دعوا سر اندیشه و جهان‌بینی اسلامی است که انقلاب اسلامی مطرح کرده و جهان بینی که آنها مطرح کردند این دو جهان‌بینی شاخ به شاخ شده آنها  می‌خواهند اسلام را ریشه‌کن کنند. لذا در مذاکرات گوناگون باید به این نکته توجه کنیم و خیال نکنیم اگر نکته‌ای را حل کردیم نکات دیگر حل می شود.
 
وی افزود: نکته دوم این است آیا ما باید به این کشورها خوش‌بین باشیم اینکه مقام معظم رهبری می فرماید: من به دنیای غرب خوش‌بین نیستم درست است یا نه.  قرآن کریم می‌فرماید: اگر امروز آمریکا و کشورهای 1+5 "پای میز مذاکره آمده‌اند از سر ضعف سر میز این مذاکرات نشسته‌اند.  اگر نگاهی به گذشته داشته باشید می‌بینید که در هیچ جایی آمریکا در سیاست‌های خود موفق نشده است. در عراق، یمن، لبنان و همه این موارد این ایران است که موفق بوده و به برکت تدبیر مقام معظم رهبری و همت بچه‌های حزب‌اللهی و ملت بزرگ ایران است.  
 
نبویان تصریح کرد: در بحث ژنو دیدید که گام‌هایی که ما می‌خواستیم برداریم چند برابر برداشتیم؛ اما آنها پول‌های ما را ندادند کشتی‌های ما بیمه نشد و مشکلات قطعات هواپیمای ما رفع نشده باقی ماند. بنابراین آنها اصلا قابل اعتماد نیستند.  
 
نماینده مردم تهران نکته سوم بحث خود را اینگونه ادامه داد: می‌خواهم مطرح کنم که این‌ها اصول دیپلماسی و برخورد با آمریکاست کما اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند او می‌خواهد اسلام نباشد و سید‌الشهدا نباشند مردم ایران گوشت و پوستشان با  سید‌الشهدا عجین شده است افتخار ما به اسلام است با سید‌الشهدا. قرآن یک اصل را برای ما قرار داده است ما نباید هیچ کاری را در این مذاکرات بگوییم تعهد می‌دهیم که با اجازه شما انجام خواهیم داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده اینجا یک گلایه کنم که بسیاری از بخش‌های هسته‌ای خیلی حداقلی تا آنجا که بنده می‌دانم تقریبا مذاکره‌کنندگان ما تعهد کردند متأسفانه این اصل رعایت نشده همه فعالیت‌هایی که الان در مذاکرات در بخش هسته‌ای گفتند باید با رضایت کشور غربی باشد این سه اصل برای ما بسیار مهم است ما اعتماد داریم به دولتمردان و دعا می‌کنیم به برکت سید‌الشهدا عزت ملت ایران روز به روز بیشتر شود. 

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: آمریکا ، سرپرست ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.