سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در همایش "حماسه حسینی دیپلماسی خمینی(ره)":

استکبار ستیزی را به کسانی که مدعی‌، اما منحرف‌اند یادآوری می‌کنیم

وزیر ارشاد سابق با بیان اینکه استکبار ستیزی را به کسانی که مدعی‌، اما منحرف‌اند یادآوری می‌کنیم، گفت: بعضی‌ها امروز سخن از سازش می‌زنند، اما امام موضع آنان را از پیش مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسینی وزیر ارشاد سابق در همایش بزرگ "حماسه حسینی دیپلماسی خمینی(ره)" در دانشگاه تهران گفت: برای کسانی که مدعی‌اند و منحرف شده‌اند موضع استکبارستیزی را یادآوری می‌کنیم همان‌هایی که بعد از امام به جایگاه ولایت فقیه اعتنا نکرده و صرفا مدعی پیرو خط امامند و این در صورتی است که فرسنگ‌ها  از تفکر و بینش امام فاصله گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: حماسه حسینی در طول تاریخ برایمان زنده است و امروز زیبایی آن تجلی پیدا می‌کند.

وزیر ارشاد سابق با بیان زیبایی عاشورا اظهار داشت: هر چیزی که زمانش بگذرد از جایگاه ان کاسته می‌شود ولی تنها عاشورا با گذر زمان عظمت آن بیشتر و به فراموشی سپرده نشد، درست  است که معصومین ما مسائل و مشکلات را تحمل کرده‌اند اما چیزی از بزرگواری آنان کم نشد و تا آخر امام و یارانش ایستادگی کردند.

وی افزود: این شعار حسینی باید در طول زمان تکرار شود درس عزت سربلندی ، شهامت، صبر پایداری از خدمات واقعه عاشورا است.

حسینی با اشاره به خاطرات امام(ره) عنوان کرد: امام خمینی بعد از 15 خرداد بعد از مدتی در زندان بودند و رژیم ستم شاهی تصور کرد که قیام و حرکت آنان سرکوب و مسئله روحانیت با شاه به تفاهم رسیده است.

وی افزود: زمانی که ایشان از زندان بیرون آمدند فرمودند روحانیت با شاه تفاهم نخواهد کرد و این سخن امام برگرفته از حماسه حسینی است.

وی با اشاره به سخنان برخی مسئولان که باید با غرب سازش کرد گفت: بعضی‌ها امروز سخن از سازش می‌زنند اما امام موضع آنان را از پیش مشخص کرده است.

وزیر ارشاد سابق با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در صحیفه عنوان کرد: امام در صحیفه خود فرمودند کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم، هیهات که مسئولین نظام به مردم خیانت کنند اگر استخوان‌هایمان را جدا کنند، سرمان را به بالای دار ببرند زنده زنده بسوزانند و هستیمان را در جلوی چشمانمان به اسارت ببرند هرگز امان‌نامه شرک و کفر را امضا نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر قدرت داشته باشیم مستکبرین عالم را از پای می‌اندازیم.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به این که اولین فردی که سازش را با دشمن باب کرده است معاویه بوده تاکید کرد: بنی امیه و معاویه برای اولین بار در جنگ صفین سازش را باب کرده و در دین بدعت نهاده که لکه ننگی از وی در تاریخ وجود دارد و ما نیز باید از آن درس بگیریم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همه ابعاد عاشورا را مورد بررسی قررا داده همانطور که معمار کبیر انقلاب به ما درس ایستادگی را آموخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: امام ، عاشورا ، کفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.