سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 500 ميليارد تومان براي اجراي طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني

مديرکل دفتر استانداردهاي فني، مهندسي، اجتماعي، زيست محيطي آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: در بودجه سال آينده 500 ميليارد تومان براي اجراي طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني اختصاص خواهد يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،تقي عبادي در گفت‌و‌گو با پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو، در باره بودجه سال 1394 بخش آب و آبفا اظهار داشت: با تصويب هيئت وزيران و پيگيري‌هاي انجام شده با مجلس شوراي اسلامي بودجه سال 94 يک بودجه تحولي در بخش آب خواهد بود که از مباحث سازه‌اي به سمت تحول در بخش‌هاي غيرسازه‌اي سوق داده شده است.

وي از پيگيري اعتبار لازم براي طرح تعادل بخشي منابع آب زيرزميني در سال 93 در اين دفتر با همکاري دفتر نظام‌هاي بهره‌برداري و حفاظت آب و آبفا و شرکت مديريت منابع آب ايران خبر داد و گفت: براي اجراي اين طرح حدود 500 ميليارد تومان بودجه در سال 1394 اختصاص خواهد يافت.
 
عبادي با اشاره به تدوين طرح مديريت پروژه در وزارت نيرو افزود: وقتي سازماني داراي ماموريت‌هاي متعدد باشد اين ماموريت‌ها بايد به صورت نظام مند تعريف شود، همانند بخش آب که شامل کنترل و مهار آب‌ها، مديريت حوضه، محيط زيست، آب‌هاي زيرزميني، توسعه شبکه‌هاي کشاورزي، توسعه آب‌رساني به شهرها و روستاها، طرح‌هاي فاضلاب و چندين شرح خدمات ديگر که تمامي اين کارها بايد با "نظام مديريت پروژه" کنترل و هدايت شوند.

مديرکل دفتر استانداردهاي فني، مهندسي، اجتماعي، زيست محيطي آب و آبفاي وزارت نيرو ادامه داد: با مرور برنامه‌ها و مشورت با سرآمدان بخش فني- اجرايي کشور، اجراي مديريت پروژه سازماني در بخش آب با عنوان تدوين استانداردهاي مديريت پروژه و استقرار آن در صنعت آب و آبفا در دست تدوين است که شامل بخش‌هاي حاکميتي و اجرايي است و مديريت تمامي طرح‌هاي بخش آب در قالب اين نظام تعريف و راهبري شوند.

وي با اشاره به وظيفه محول شده تدوين استانداردها و ضوابط بخش آب و آبفا گفت: در 2 سال‌گذشته ذهنيت اشتباهي مراجع مرتبط رايج بوده که اين امر به صورت يک "پروژه" با تاريخ شروع و پايان مشخص ديده مي‌شد در حالي‌که اين موضوع يک کار مستمر، زيربنايي و پايه‌اي است و تلاش ما اصلاح اين نگاه است؛ به گونه‌اي که به عنوان وظيفه‌اي حاکميتي به صورت دايم و مستمر، طرح‌استاندارد آب و آبفا داراي اعتبار مشخص باشد.

وي ادامه داد: در طرح‌استاندارد آب و آبفا 11 کميته تخصصي تشکيل شده که اين کميته‌ها با توجه به رشته‌هايي که در حوزه آب و آبفا وجود دارد براي هر فعاليت استاندارد مشخص آن را تدوين کنند. اين طرح سابقه بيشر از30 ساله دارد و کاري که امسال برنامه‌ريزي شده تکميل چرخه استاندارد در دو محور آموزش و پياده‌سازي استانداردها و همچنين استانداردسازي مقوله استاندارد با استفاده از تجربيات جهاني بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، نیرو ، توسعه ، مدیریت ، آبفا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.