سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جلالی عنوان کرد:

نیازمند یک نظام پدافند سایبری متکی و بومی هستیم/ تایید 34محصول متنوع درحوزه پدافند سایبری

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشورگفت:برای دفاع از فضای سایبری نیازمند به یک نظام پدافند سایبری متکی و بومی هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور امروز در همایشی که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، افزود:‌در فضای سایبر شاهد این هستیم که با رشد فضای سایبری ماهیت دارایی و ارزش‌ها در حال تبدیل شدن به ماهیت سایبری است.

وی با اشاره به ارزش‌های والای کارکردهای اجتماعی و فرآورده‌های جمعیتی، اظهار داشت:‌این کارکرد‌های اجتماعی با ورود به فضای سایبری می‌تواند خساراتی را وارد کرده و همچنین با توجه به دیجیتالی شدن ماهیت پول، قلب اقتصاد نیز وارد فضای سایبری شده و می‌تواند خساراتی را در مقیاس امنیت ملی وارد کند.

سردار جلالی به دفاع از فضای سایبری اشاره کرد و گفت:‌ما باید از فناوری‌ها و فرصت‌ها به صورت هوشمندانه استفاده کنیم. چرا که جبر، تاریخی نبوده و ما می‌توانیم با شناخت خطوط و ابزار این دفاع به طرز صحیحی از آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته با استفاده از جمع طوفان مغزی نخبگان پیش نویس اولیه پدافند سایبری تهیه شده که با توجه به تحولات روز افزون و سریع در فضای سایبری باید رویکرد سند سه سال گذشته را به روز رسانی کنیم.

سردار جلالی به رویکرد کلان برای دفاع از فضای سایبری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برای دفاع در فضای سایبری نیازمند به یک نظام سایبری متکی و بومی هستیم که بتوانیم این دفاع را هوشمندانه و لایه به لایه پیش ببریم.

**تایید 34محصول متنوع درحوزه پدافند سایبری

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور امروزدر همایش پدافند غیر عامل که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: نزدیک به 34محصول متنوع ومختلف در حوزه پدافند سایبری تایید شده که به زودی به مرحله تولید  انبوه خواهد رسید.
 
وی به تولید دانش و آموزش در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: در این زمینه در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا پدافند سایبری را طراحی کرده که پس از تلاش دو ساله به تصویب وزارت علوم رسیده است.
 
سردار جلالی در ادامه بیان کرد:‌برای مشخص کردن میزان دفاع باید دسته بندی سرمایه ای ازنظر وابستگی به فضای سایبری را انجام دهیم.

وی در خصوص حمله استاکس نت گفت: این موضوع یک حمله سایبری به تاسیسات حساس کشور بود که از حالت ویروس عبور کرده و در اکثر مکان‌ها عمل نکرد مزیت مهمی داشت این بود که هوشیاری بیشتری را برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرد.

سردار جلالی خاطر نشان کرد: امسال در 5استان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل رزمایش‌های پدافند غیر عامل برگزار شده که آسیب پذیری‌های آن‌ها شناسایی شده و امید است با بررسی میزان پایداری آن‌ها به نتایج مثبتی برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پدافند ، غیرعامل ، طوفان ، مغزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.