سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان ؛

مردم باید با فریضه و قوانین امر به معروف آشنا شوند

رئیس دادگستری کل استان کرمان گفت: متأسفانه در طرح و تبیین این مباحث هنوز بسیاری از افراد از مسائل امر به معروف و نهی از منکر بی اطلاعند، و اقدام مجلس در تصویب قانون در این زمینه گام بزرگی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان ، یدالله موحد در جلسه ی شورای معاونین دادگستری کل کرمان ، به مناسبت دهه ی امر به معروف و نهی از منکر افزود : امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است و مطابق آیات متعدد در کلام الهی و روایاتی که بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد این فریضه الهی از ضروریات دین و جزء بالاترین فرایض است.

وی گفت :اساس نبوت پیامبران الهی بر امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با توجه به ضرورت نقش امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه و فرد خاطرنشان کرد : طرح بحث از این دو واجب بزرگ الهی بر کسی پوشیده نیست اگر این حقیقت را باور کنیم که امر به معروف باعث احیاء دین و ضامن اجرای قوانین و دستورات اسلام است؛ لازم است با طرح این مباحث مردم را به این وظیفه مهم آشنا کرد.

موحد یادآور شد : بدیهی است برای تشویق دیگران بر امر به معروف و نهی از منکر نخست باید اهمیّت این دو همچنین شرایط و سایر خصوصیات آنها برای مردم بیان گردد تا با آگاهی کامل به این وظیفه مهم اقدام کنند زیرا شرط موفقیت در هر کاری آگاهی و بینش کافی نسبت به آن کار است در غیر این صورت انسان به هدف نمی رسد بلکه چه بسا از هدف و مقصد دور گردد.

وی گفت: درچارچوب تفکر دینی اصول امر به معروف و نهی از منکر داراری سلسله مراتبی می باشد، و باید در انجام ان این ترتیب رعایت شود.

موحد افزود :لازم است برای ورود مقولات دینی از جمله فرضیه امر به معروف و نهی از منکر در عرصه اجتماع از چهار چوب قانونی وارد شویم تا حرمت افراد حفظ شود. این فریضه باید طبق مراتب، با علم به شرایط و با زبان دوستانه و آرام انجام بپذیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.