سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت علوم:

23 مرکز علمی کاربردی باید واگذار شوند/درآمد دانشگاه جامع از محل شهریه‌ها به 12 درصد کاهش یابد

نجفی گفت: بحث کیفی‌سازی مراکز علمی کاربردی به گونه‌ای دنبال شود که مراکز این دانشگاه بتواند استعدادهای خوب را به سمت خود جذب کند و ضمن تقویت ابعاد مهارتی سوددهی اقتصادی را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم به ارتقاء کیفی مراکز علمی کاربردی توجه داشت و افزود: بهتر است این مراکز به گونه‌ای فعالیت کنند که ضمن کیفیت مناسب و استاندارد آموزشی حتی سوددهی اقتصادی داشته باشند و شرکت‌های خصوصی و مراکز دولتی برای همکاری با این مراکز به رقابت بپردازند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از هزار و 57 مرکز علمی کاربردی سراسر کشور 23 مرکز توسط خود دانشگاه اداره می‌شوند که اصلاً اقدام درستی نیست و شأن دانشگاه جامع بیشتر از این است که خود در اداره مرکز وارد شود.

وی گفت: به عنوان سرپرست وزارت علوم خواستارم ظرف همین سال جاری این 23 مرکز به بخش دولتی یا خصوصی واگذار شود وگرنه تعطیل شوند.

وی در خصوص درآمد دانشگاه جامع از محل شهریه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس ضوابط 15 درصد از درآمد شهریه‌های مراکز علمی کاربردی به این دانشگاه می‌رسد که این رقم بسیار زیاد است و من با توجه به این که خود از ابتدا در جریان فعالیت‌های مهارت‌محور این دانشگاه بوده‌ام، خواستار کاهش سهم دانشگاه از محل شهریه از 15 درصد به 12 درصد هستم و این 3 درصد بهتر است یا صرف فعالیت‌های کیفی آموزشی شود و یا به دانشجویان برگردانده شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.