سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی خبر داد

عقد تفاهم نامه علمی و بین المللی مابین مرکز تحقیقات ژاپن و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران

در راستای تحقق اهداف و رسالتهای مرکز، تفاهم نامه همکاریهای مشترک علمی و بین المللی میان مرکز تحقیقات ژن دانشگاه سوکوبای ژاپن و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منعقد شد.

دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی در خصوص عقد این تفاهم نامه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود:  یکی از اهداف و وظایف این مرکز ایجاد ارتباط و تعامل علمی، تخصصی و توسعه روابط با مراکز علمی و معتبر بین‌المللی جهت ارتقاء موقعیت علمی – پژوهشی مرکز در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی است. در همین راستا مرکز ضمن بازدید و بررسی پتانسیل‌های علمی و حوزه تخصصی این دانشگاه در زمینه ذخایر ژنتیکی موفق به ایجاد ارتباطات بسیار خوب با این مجموعه شد. 

وی افزود: طرفین طی برگزاری جلسات، پس از بررسی‌های لازم جهت انجام همکاریهای لازم، تفاهم نامه‌ای را منعقد نمودند. در این تفاهم نامه نسبت به اصول همکاری علمی، از لحاظ فعالیت‌های مشترک در جهت حفظ منافع متقابل هر دومجموعه، توافق حاصل شد. 

شاهزاده فاضلی تصریح کرد: تبادل پژوهشگر، انجام نشست‌های علمی، طرحهای پژوهشی مشترک و... از جمله مفاد این تفاهم نامه است. 

گفتنی است دانشگاه سوکوبا در اکتبر ۱۹۷۳، تاسیس شد و یکی از دانشگاه‌های جامع مهم ژاپن می‌باشد. این دانشگاه برنده ۳ جایزه نوبل است. دانشگاه سوکوبا دانشگاه نسبتاً جدیدی است ولی در واقع تاریخ طولانی و متمایزی در سیستم دانشگاه‌های ژاپن دارد. منشأ پیدایش این دانشگاه به بیش از ۱۳۰ سال پیش، یعنی زمانی که ژاپن شروع به مدرنیزه شدن کرد، باز می‌گردد. 

دانشگاه سوکوبا که در مرکز شهر سوکوبا قرار دارد، همزمان با توسعه شهر سوکوبا، رشد و توسعه پیدا کرد. این دانشگاه از نظر بین المللی به خاطر تمرکزی که روی موسسات مهم پژوهشی مثل: آژانس اکتشافات فضای ژاپن (JAXA) و سازمان پژوهش تسریع کننده انرژی (KEK) دارد بسیار مشهور می‌باشد و به خاطر پژوهش‌هایی که انجام داده، به اعتبار بین المللی دست پیدا کرده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.